Ilyen volt a 17. Atlassian Meetup

March 8, 2021
Ilyen volt a 17. Atlassian Meetup

Egy élő közvetítés szervezése során számos hibalehetőség akad, ezúttal mégis minden már-már gyanúsan flottul működött, egészen az adás 6. percéig, amikor is a videókeverőből az addig tökéletes jel helyett egy csúnya zöld csíkozó képernyőt sikerült a streamelő laptopnak kinyerni. Gyors újraindítás és hibafeltárás után kiderült, hogy a videókeverő hibátlan, valahol az átvitel során a PC-be mégsem jut el a videójel. Némi mérlegelés után a legjobb megoldásnak az tűnt, ha egy külső rögzítő kártyát teszünk a keverő és PC közé, hátha a kétszeresen kódolt jel már eljut a streambe, ami szerencsére így is lett. Cserébe így be kellett áldoznunk az előképeket visszajelző monitorokat, így sem a műsorvezető, sem a videós stáb nem látta, hogy mi megy ki adásba, csak a már kiküldött képen érzékeltük, ha valami hiba volt. Ezen kompromisszumos megoldás ellenére Attila és a stáb beleállt, hogy így is végigcsinálja, és egy 30 perces átállást követően a nézők újra élvezhették a jobbnál jobb előadásokat, avatott szemek és fülek vehették csak észre, hogy a B terves eszközparkkal dolgozunk.

Az előadások tekintetében szerencsére elég változatos lett a kínálat:

  • Szabó Róbert (META-INF) az ITIL 4-ről tartott bevezető előadást, természetesen kitérve az Atlassian által nyújtott megoldásokra is - Jira Service Management, Opsgenie valamint a Statuspage.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Horváth Richárd (Core Systems Informatika Kft.) bemutatta, hogy az ügyfélszolgálatuk munkáját milyen eszközökkel segíti a Jira és több add-on, valamint, hogy mi minden másra is lehet még használni, pl. beszerzés, óraelszámolás, riporting...
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Csősz Imre és M. Csősz Imre (SynerBlue Kft.) meséltek arról, hogy az Atlassian ökoszisztéma hogyan segített számukra megoldást találni a legégetőbb problémáikra - legyen az dokumentációk kezelése, készítése, feladatok kiosztásának és nyomon követésének nehezsége, vagy éppen az ügyfelekkel való kommunikáció és az SLA-k mérhetősége.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Rövid szünet után Kalán Tímea (META-INF) és Urbán János (Aurum Group) a résztvevők részéről egy régóta visszatérő kérdésbe nyújtott bepillantást - maga a META-INF hogyan használja az Atlassian termékeit? Az előadásukban bemutatták, hogy a cégünk hogyan dolgozik együtt a könyvelés kapcsán Jira és Confluence segítségével.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Végül, de nem utolsó sorban Harangozóné Schmidt Erika mutatta be, hogy az IT beszerzés folyamatát könnyen le lehett képezni Jira Service Management és Email This Issue add-on segítségével pl. egyedi értesítésekkel, több körös jóváhagyási munkafolyamattal.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a beharangozó ,,reklámfilmünk" rövid idő alatt több, mint 46 000-es megtekintést ért el, valamint az Atlassiannal is sokkal szorosabban tudtunk együttműködni az esemény előkészítése kapcsán.

Következő meetupunk témája a cloud platform lesz, várhatóan április végén. Mindenképp fogjuk online is közvetíteni - ha a jövőbeli korlátozások lehetővé teszik, akkor élőben is szeretnénk találkozni veletek, így az aktuális rendelkezéseket mindenképp betartva, egyfajta hibrid rendezvényt tartanánk.

Ha van egy jó témád, és szívesen adnál elő akár a következő, akár egy későbbi meetupunkon, kérlek, írj az info@meta-inf.hu címre, és felvesszük veled a kapcsolatot!

Author

Tamás Medvey
Atlassian Consultant

Social Share Buttons

Ilyen volt a 17. Atlassian Meetup

March 8, 2021
Ilyen volt a 17. Atlassian Meetup

Egy élő közvetítés szervezése során számos hibalehetőség akad, ezúttal mégis minden már-már gyanúsan flottul működött, egészen az adás 6. percéig, amikor is a videókeverőből az addig tökéletes jel helyett egy csúnya zöld csíkozó képernyőt sikerült a streamelő laptopnak kinyerni. Gyors újraindítás és hibafeltárás után kiderült, hogy a videókeverő hibátlan, valahol az átvitel során a PC-be mégsem jut el a videójel. Némi mérlegelés után a legjobb megoldásnak az tűnt, ha egy külső rögzítő kártyát teszünk a keverő és PC közé, hátha a kétszeresen kódolt jel már eljut a streambe, ami szerencsére így is lett. Cserébe így be kellett áldoznunk az előképeket visszajelző monitorokat, így sem a műsorvezető, sem a videós stáb nem látta, hogy mi megy ki adásba, csak a már kiküldött képen érzékeltük, ha valami hiba volt. Ezen kompromisszumos megoldás ellenére Attila és a stáb beleállt, hogy így is végigcsinálja, és egy 30 perces átállást követően a nézők újra élvezhették a jobbnál jobb előadásokat, avatott szemek és fülek vehették csak észre, hogy a B terves eszközparkkal dolgozunk.

Az előadások tekintetében szerencsére elég változatos lett a kínálat:

  • Szabó Róbert (META-INF) az ITIL 4-ről tartott bevezető előadást, természetesen kitérve az Atlassian által nyújtott megoldásokra is - Jira Service Management, Opsgenie valamint a Statuspage.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Horváth Richárd (Core Systems Informatika Kft.) bemutatta, hogy az ügyfélszolgálatuk munkáját milyen eszközökkel segíti a Jira és több add-on, valamint, hogy mi minden másra is lehet még használni, pl. beszerzés, óraelszámolás, riporting...
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Csősz Imre és M. Csősz Imre (SynerBlue Kft.) meséltek arról, hogy az Atlassian ökoszisztéma hogyan segített számukra megoldást találni a legégetőbb problémáikra - legyen az dokumentációk kezelése, készítése, feladatok kiosztásának és nyomon követésének nehezsége, vagy éppen az ügyfelekkel való kommunikáció és az SLA-k mérhetősége.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Rövid szünet után Kalán Tímea (META-INF) és Urbán János (Aurum Group) a résztvevők részéről egy régóta visszatérő kérdésbe nyújtott bepillantást - maga a META-INF hogyan használja az Atlassian termékeit? Az előadásukban bemutatták, hogy a cégünk hogyan dolgozik együtt a könyvelés kapcsán Jira és Confluence segítségével.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!
  • Végül, de nem utolsó sorban Harangozóné Schmidt Erika mutatta be, hogy az IT beszerzés folyamatát könnyen le lehett képezni Jira Service Management és Email This Issue add-on segítségével pl. egyedi értesítésekkel, több körös jóváhagyási munkafolyamattal.
    >>> Az előadás megtekintéséhez kattints IDE!

Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a beharangozó ,,reklámfilmünk" rövid idő alatt több, mint 46 000-es megtekintést ért el, valamint az Atlassiannal is sokkal szorosabban tudtunk együttműködni az esemény előkészítése kapcsán.

Következő meetupunk témája a cloud platform lesz, várhatóan április végén. Mindenképp fogjuk online is közvetíteni - ha a jövőbeli korlátozások lehetővé teszik, akkor élőben is szeretnénk találkozni veletek, így az aktuális rendelkezéseket mindenképp betartva, egyfajta hibrid rendezvényt tartanánk.

Ha van egy jó témád, és szívesen adnál elő akár a következő, akár egy későbbi meetupunkon, kérlek, írj az info@meta-inf.hu címre, és felvesszük veled a kapcsolatot!

Szerző

Medvey Tamás
Atlassian Consultant

Megosztás