Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
2020 ősze óta megbolydult az Atlassian közösség, amikor bejelentették a Server platform támogatásának megszűnését. A bejelentés részleteire már korábbi blogbejegyzésünkben kitértünk, ám most a fokozatos lekapcsolás ütemezésében történt változások kerülnek fókuszba.
Mi történt legutóbb?
Akik aktívan követik az kivezetés menetét, már értesülhettek róla, hogy 2022. február 15-től megszűnt a lehetőség a meglévő szerver előfizetés módosítására. Starter előfizetésről történő bővítés is új értékesítésnek minősül, ami 2021 februárja óta nem lehetséges, így csak a Data Centerre, vagy felhőbe történő költözés esetén van mód csomagváltásra. A Server platform megszűnése alól továbbra is kivételek a Fisheye és Crucible termékek, amelyek alapszintű karbantartási módban maradnak.
Mi a következő mérföldkő?
2023. február 15-ig van már csak lehetőség új appok vásárlására szerver platformra. Ettől a dátumtól kezdve nem lesz mód a funkciók bővítésére, viszont a meglévő appok élettartama a szerver támogatás megszűnésének határidejéhez lesz igazítva.
Mi változik?
A korábban hirdetett End of Server határidő nagyjából kéthetes csúsztatással, 2024. február 15-re lett tolva, tehát az érintetteknek ezt az új dátumot kell megjegyeznie. Ekkor szüntetnek meg az Atlassian és partnerei minden támogatást a szerverre. Az Atlassian által kiadott, pontos dátumokat és információkat tartalmazó timeline itt található.
Az Atlassian System of Work a kollaboráció megvalósításának hatékony segítője. Egy olyan integrált rendszer, amely segít a csapatok összehangolásában, a munkafolyamatok átláthatóvá tételében.
Az átlátható folyamatok, az egyes csapatok saját szakértelmére fókuszáló működés, a megosztott információk, a mindenki számára követhető közös célok a résztvevők számára a hatékonyság növelését, saját kreatív energiáik jobb kihasználását, a reakcióidő csökkenését és erősebb motivációt jelentenek, míg a vállalatok ennek eredményeként versenyelőnyre tehetnek szert, gyorsabban reagálhatnak piaci trendekre és követelményekre, valamint javíthatják az ügyfélélményt.
A kooperáció lehetőséget teremt egy szervezet különféle részegységei számára, hogy bizonyos területeken közösen dolgozzanak, ám a kollaboráció több ennél: a munkafolyamatok során közös felelősségvállalásra, közös döntéshozatalra ad lehetőséget.