AI szekció

2025.06.05. 16:00 - 17:25
Budapest Up Rendezvénytér

Miről fog szólni ez a szekció?

A legtöbb vezető pontosan tudja, hogy még a legkisebb változtatás is ellenállást válthat ki a szervezeten belül. A generatív mesterséges intelligencia (AI) esetében a csapattagok gyakran idegenkednek az új technológiától, tartanak a hosszú távú következményektől – vagy egyszerűen nem tudják, hogyan kezdjenek hozzá. Az Atlassian 2024-es State of Teams jelentése szerint a csapatok világszerte évente 25 milliárd munkaórát veszítenek el a nem hatékony együttműködés miatt.

Ezzel szemben azok a csapatok, amelyek rendszeresen alkalmaznak AI-eszközöket, 1,6-szor hatékonyabban dolgoznak, és 1,9-szer gyorsabban alkalmazkodnak a változásokhoz az Atlassian kutatása szerint. Az AI tudatos, stratégiai bevezetése tehát kulcsfontosságú ahhoz, hogy a munkatársak ki tudják használni az ember és mesterséges intelligencia közötti együttműködés előnyeit.

Felépítés

Bevezetés

Bevezetés

5 perc

A szekció előadásai többek között arra fókuszálnak, hogyan lehet a kollégák kezébe adni az AI adta lehetőségeket, és miként lehet demokratizálni az AI használatát egy nagyvállalaton belül. Emellett betekintést nyerhetünk abba is, hogyan alkalmazza maga az Atlassian a saját AI-megoldását, a Rovo-t, és milyen szempontokat tart meghatározónak a bevezetés során.

Módszertani előadás

20 perc

A villámgyorsan fejlődő mesterséges intelligencia és a jellemzően lassabban mozduló üzleti-vállalati szféra összekapcsolása logikus, mégsem triviális feladat. Az ismeretek hiányából fakadó irreális elvárások, valamint a diszruptív technológiák folyamatos változása között olyan kapcsolatot kell teremteni, amely egyszerre nyereséges és társadalmilag is előremutató. Mindezt egy olyan alapjaiban transzformatív – és bizonyos esetekben az embert akár helyettesítő – eszközrendszer széles körű bevezetésén keresztül, mint a generatív mesterséges intelligencia.

Az üzleti alkalmazás során a siker kulcsa gyakran nem a technológiában, hanem azon túl rejlik: a rendelkezésre álló kontextusban, a releváns tudásanyagban és legfőképp a felhasználó szerepében. A generatív MI új típusú minőségbiztosítási kihívásokat is jelent, amelyek a hagyományos módszerektől eltérő, innovatív megközelítést igényelnek. Az előadás ezekre a – technológiai alapú, de nem technológiai természetű – tényezőkre fókuszál, és gyakorlati tapasztalatokon keresztül ad iránymutatást a vállalati bevezetés sikeréhez.

A tudás új szintje: mesterséges intelligencia az Atlassian gyakorlatában

Atlassian előadás

20 perc

.

Mesterséges intelligencia a hazai nagyvállalatoknál: use case-ek

Partner előadás

20 perc

.

Rovo – az Atlassian AI, mint új csapattag

Esettanulmány

20 perc

Az Atlassian mesterséges intelligencia megoldása a Rovo, nem csupán egy új eszköz – sokkal inkább egy új csapattag. De mit is tud valójában ez a „kolléga”? Mire használható a mindennapokban?Ebben az előadásban Balogh Zsolt (Liferay) valós példákat hoz, hogy náluk milyen feladatoknál jönne jól egy ilyen AI-támogatás. A példákra reagálva META-INF-es szakértőnk élő demóban hozza létre a megfelelő AI agenteket – megmutatva, milyen lehetőségek rejlenek a Rovo-ban kódolás nélkül, valós üzleti helyzetekre szabva.

Szerezd be a jegyedet még ma!