This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.
Nem szükséges aggódni, nem olyan rémisztő ez a hír, mint elsőre gondolhatnánk!
A JIRA7 kiadása talán az eddigi legnagyobb változás a termék életében. Az Atlassian bejelentette, hogy a JIRA ezentúl 3 különböző termékként folytatódik az egyes célcsoportok igényeire fókuszálva
Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt ezzel az igen jelentős változással kapcsolatban, valamint összeszedtük, hogy milyen előnyöket jelent ez az új irány az ügyfelek számára.
Amennyiben JIRA Core vagy JIRA Service Management-re szeretne frissíteni, akkor az Atlassian közreműködése szükséges. Lépjen velünk kapcsolatba, és készséggel segítünk a hosszabbítási eljárást gördülékenyen megvalósítani.
A JIRA Core az a termék, mely leginkább hasonlít az eddigi "tiszta" JIRA alkalmazáshoz, ellenben egyre inkább az üzleti folyamatokat kezelő csapatok pl. HR, pénzügy, beszerzés igényeire fókuszál majd.
A JIRA Software a korábbi JIRA és JIRA Agile kombinációja egyetlen termékben, és megoldást jelent egy agilis csapat összes jellemző igényére.
A JIRA Service Management a korábbi JIRA és JIRA Service Management kiegészítő kombinációja, egy új köntösbe öltöztetve, mely kielégíti egy ügyféltámogatással foglalkozó csapat legfontosabb igényeit.
Részletesebb információ az alábbi link segítségével érhető el az Atlassian dokumentációs rendszerében: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_product-changes
A folyamat nem bonyolult. Az Atlassian közzétett egy nagyon részletes felhasználói leírást arról, milyen lépései vannak egy termékkulcs cserének. A dokumentáció itt érhető el: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_license-changes
Az agilis csapatoknak, üzleti folyamatokkal foglalkozó vagy terméktámogatást nyújtó csapatoknak teljesen eltérő funkció igényeik lehetnek egy JIRA-val kapcsolatban. Az Atlassian éppen ezért hozott létre 3 különböző fejlesztői csapatot, akiknek feladata ezen eltérő elvárásoknak való megfelelés.
Mindhárom verziója a JIRA-nak különböző alapértelmezett munkafolyamatokkal, feladat-, és projekt típusokkal valamint eltérő felhasználói felülettel érkezik.
Mostantól a 3 különböző termék, 3 különböző felhasználói szinttel vásárolható meg.
Képzeljük el az alábbi szituációt: A csapat 20 fejlesztőből, és 15 további munkatársból áll, akik az üzleti folyamatokat kezelik. Korábban ehhez egy 50 felhasználós JIRA-ra volt szükség, melyhez egy JIRA felhasználó számával azonos létszámban, azaz 50 felhasználóig terjedő korláttal kellett JIRA Agile kiegészítőt vásárolni. Ezentúl elegendő 25 felhasználóra JIRA Core és 25 felhasználóra JIRA Software termékkulcsot vásárolni. Szóval megspóroltuk 25 felhasználónyi JIRA Software termékkulcs árát!
A kiegészítők felhasználói korlátjának a 3 JIRA termék közül a legmagasabb felhasználó számmal rendelkezővel kell megegyeznie, azaz ha egy 25 felhasználós JIRA Software és egy 50 felhasználós JIRA Core áll rendelkezésre, akkor nem szükséges 100 felhasználós kiegészítőt vásárolni, hanem csak elég 50-es!
Amennyiben további kérdés merülne fel, melyre nem találta meg a választ, lépjen velünk kapcsolatba, és igyekszünk mihamarabb segítségére lenni.
Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.
Nem szükséges aggódni, nem olyan rémisztő ez a hír, mint elsőre gondolhatnánk!
A JIRA7 kiadása talán az eddigi legnagyobb változás a termék életében. Az Atlassian bejelentette, hogy a JIRA ezentúl 3 különböző termékként folytatódik az egyes célcsoportok igényeire fókuszálva
Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt ezzel az igen jelentős változással kapcsolatban, valamint összeszedtük, hogy milyen előnyöket jelent ez az új irány az ügyfelek számára.
Amennyiben JIRA Core vagy JIRA Service Management-re szeretne frissíteni, akkor az Atlassian közreműködése szükséges. Lépjen velünk kapcsolatba, és készséggel segítünk a hosszabbítási eljárást gördülékenyen megvalósítani.
A JIRA Core az a termék, mely leginkább hasonlít az eddigi "tiszta" JIRA alkalmazáshoz, ellenben egyre inkább az üzleti folyamatokat kezelő csapatok pl. HR, pénzügy, beszerzés igényeire fókuszál majd.
A JIRA Software a korábbi JIRA és JIRA Agile kombinációja egyetlen termékben, és megoldást jelent egy agilis csapat összes jellemző igényére.
A JIRA Service Management a korábbi JIRA és JIRA Service Management kiegészítő kombinációja, egy új köntösbe öltöztetve, mely kielégíti egy ügyféltámogatással foglalkozó csapat legfontosabb igényeit.
Részletesebb információ az alábbi link segítségével érhető el az Atlassian dokumentációs rendszerében: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_product-changes
A folyamat nem bonyolult. Az Atlassian közzétett egy nagyon részletes felhasználói leírást arról, milyen lépései vannak egy termékkulcs cserének. A dokumentáció itt érhető el: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_license-changes
Az agilis csapatoknak, üzleti folyamatokkal foglalkozó vagy terméktámogatást nyújtó csapatoknak teljesen eltérő funkció igényeik lehetnek egy JIRA-val kapcsolatban. Az Atlassian éppen ezért hozott létre 3 különböző fejlesztői csapatot, akiknek feladata ezen eltérő elvárásoknak való megfelelés.
Mindhárom verziója a JIRA-nak különböző alapértelmezett munkafolyamatokkal, feladat-, és projekt típusokkal valamint eltérő felhasználói felülettel érkezik.
Mostantól a 3 különböző termék, 3 különböző felhasználói szinttel vásárolható meg.
Képzeljük el az alábbi szituációt: A csapat 20 fejlesztőből, és 15 további munkatársból áll, akik az üzleti folyamatokat kezelik. Korábban ehhez egy 50 felhasználós JIRA-ra volt szükség, melyhez egy JIRA felhasználó számával azonos létszámban, azaz 50 felhasználóig terjedő korláttal kellett JIRA Agile kiegészítőt vásárolni. Ezentúl elegendő 25 felhasználóra JIRA Core és 25 felhasználóra JIRA Software termékkulcsot vásárolni. Szóval megspóroltuk 25 felhasználónyi JIRA Software termékkulcs árát!
A kiegészítők felhasználói korlátjának a 3 JIRA termék közül a legmagasabb felhasználó számmal rendelkezővel kell megegyeznie, azaz ha egy 25 felhasználós JIRA Software és egy 50 felhasználós JIRA Core áll rendelkezésre, akkor nem szükséges 100 felhasználós kiegészítőt vásárolni, hanem csak elég 50-es!
Amennyiben további kérdés merülne fel, melyre nem találta meg a választ, lépjen velünk kapcsolatba, és igyekszünk mihamarabb segítségére lenni.