Page tree

Jira adminisztrátoroknak

Áttekintés a Jira-ról

A Jira egy 2002 óta exponenciálisan fejlődő feladat és projektkezelő megoldás. Töretlen sikerét mi sem bizonyítja jobban, hogy a kezdeti IT célközönség mára már az üzleti élet minden szereplőjére kibővült. Az Atlassian minden csapat hatékonyságát szeretné növelni! HR, marketing, pénzügyi csapatok, ügyfélkiszolgálást, terméktámogatást komoly SLA elvárások teljesítése mellett végző csapatok mindennapjait könnyíti meg a Jira.

Azért hogy megfeleljen egy ilyen szerteágazó követelményrendszer igényeinek, a motorháztető alatt

  • a mágikus hetes séma rendszer teszi testreszabhatóvá a feladattípusokat, munkafolyamatokat, képernyőket, mezőket, értesítéseket, jogosultságokat, láthatósági szabályokat
  • moduláris felépítésének és az elérhető több 100 kiegészítőnek köszönhetően egészen különleges, egyedi megoldások is könnyű szerrel megvalósíthatóak
  • tetszőleges munkafolyamat létrehozható, melyek akár feltételes elágazásokkal, az egyes állapotátmeneteket követő utóhatásokkal tehetik még hatékonyabbá a munkavégzést
  • a restAPI felület segítségével komoly integrációk érhetőek el

és még sorolhatnánk.

Annak érdekében, hogy egy ilyen sokrétű rendszer az üzleti igények teljesítése terén maximális rugalmassággal, de az üzemeltetési és biztonsági szempontoknak is teljes körűen megfelelve működhessen magasan képzett alkalmazás üzemeltetőkre van szükség. 

Kinek érdemes eljönni?

Leendő vagy jelenlegi Jira adminisztrátoroknak, akik mélységeiben szeretnék megérteni a Jira működését.

Olyan szakembereknek akik készség szinten szeretnék megtanulni konfigurálni, testreszabni saját Jira példányukat.

Az intenzív gyakorlati példák, és a tartalmas tematika elsajátítása megköveteli a Jira alapos felhasználó szintű ismeretét (Jira felhasználó tréning mindenképp javasolt előfeltétel!), de a témakörök nagy része nem igényel rendszergazdai ismereteket, projektmenedzserek számára is kíválóan hasznosítható!

A képzésről

2 * 8 órás képzés, melyen az egyes modulokat felvezető előadást gyakorlati példák megoldása követi. Kifejezetten alapos szellemi kihívás, érdemes kipihenten érkezni! Annak érdekében, hogy a gyakorlati példák során több figyelem jusson az egyéni kérdésekre, a tréninget két előadó tartja. A csoport minimálisan 8 fővel indul, és hatékonyság érdekében legfeljebb 16 jelentkező részvételével zajlik.

A képzés végén a résztvevők által hozott konkrét esettanulmányokat is feldolgozzuk!

A tréningre mindenki hozzon magával notebookot.

A képzés tematikája

 1. nap - Alapoktól a sémák mélyéig

  • Projekt adminisztráció (verziók, komponensek, stb...)

  • Jira sémák logikája
  • Feladattípusok, prioritások

  • Munkafolyamatok konfigurációja

  • Mezők és képernyők testreszabása

  • Értesítések testreszabása

  • Jogosultságok (globális jogok, csoportok, szerepkörök) kezelése

  • Jira integráció Confluence, Hipchat megoldásokkal

 2. nap - Karbantartás, esettanulmányok

  • Fontosabb pluginek áttekintése
  • Telepítés és futtatás
  • Rendszer adminisztrátori feladatok (mentés, visszaállítás, skálázás, biztonságos üzemeltetés)
  • Scriptek, haladó workflow beállítások, egyedi megoldások
  • Best Practice-k
  • Leggyakoribb, tipikus problémák, igények megoldása (pl jóváhagyások megvalósítása, mezők feltöltése emailből, stb)
  • Résztvevők által hozott konkrét esettanulmányok feldolgozása

A tréninget követően

  1. A résztvevők megismerik a Jira, mint alkalmazás testreszabásához szükséges összes alapvető lehetőséget

  2. Barátságos, kézreálló megoldásnak tekintik majd az elsőre bonyolultnak tűnő sémák rendszerét, segítségükkel hatékony projektsablonokat lesznek képesek létrehozni

  3. Olyan valós életből vett példákkal gazdagodnak, melyek segítségével egy átlátható, könnyen üzemeltethető Jira példány adminisztrátorai lehetnek
  4. Könnyűszerrel megvalósítanak tetszőleges - akár nem IT területről érkező - munkafolyamatot, egyedi mezőkkel, testreszabott képernyőkkel
  5. Képesek lesznek a jogosultsági rendszer és az értesítési mechanizmusok finomhangolásával hatékony - minimális e-mail kommunikációt igénylő - munkateret létrehozni
  6. Átfogó kép birtokában lesznek a Jira mint alkalmazás üzemeltetésével kapcsolatos alapvető teendőkről
  7. Tagjai lehetnek egy zárt csoportnak, melyben volt diákjaink - és tanáraink - a tanfolyamot követően is profitálhatnak az értékes tapasztalatcserékből

Ügyfelek véleményei

"Minden fontos kérdést érintett az oktatás, amivel egy adminnak foglalkoznia kell. Átfogó anyag, magasan kvalifált előadóktól."

"Egy alap Jira tudás kiegészítésére tökéletes ez a képzés."

"Az egyértelműbb és bonyolultabb dolgokat is jól elmagyarázta."

"A személyes közvetlenség és a hangulat volt a képzés egyik erőssége."

"Az alap tudásomat bővítettem, és rávilágított milyen széles körben lehet használni a rendszert."

"Sokkal átláthatóbb képet kaptam a Jira rendszernek egészéről."

Oktatóink


Atlassian szakértőként 2007 óta sok hazai és külföldi vállalatnak segített bevezetni, és használni az Atlassian termékeit. Megalapítója a META-INF-nek. Sokéves fejlesztői múlttal rendelkezik, lelkes híve az agilis fejlesztői módszertanoknak, Certified Scrum Master.

Hegyi Tibor, ügyvezető

Különböző iparági projektek vezetőjeként, tudásmenedzsment kutatóként, valamint egy több ezer ügyfelet támogató ügyfélszolgálat irányításával szerzett tapasztalatokat. Elhivatott a személyes és csoportos hatékonyságot növelő megoldások iránt. 6 évig dolgozott a BME Villanykarán nevelőtanárként, a Magyar Atlassian Meetup alapítója.

Gáspár Attila, tanácsadó



További képzéseink

3 vagy több fő egyszerre történő jelentkezése esetén képzéseinket kedvezményes áron biztosítjuk

Link

Jira felhasználóknak

Váljon a Jira mesterévé egy nap alatt.
Út az alapoktól a rutinos felhasználóig.

Link

Kollaboráció hatékonyan

Ismerje meg a hatékony kollaboráció technikáit az Atlassian eszközeivel.

Link

Jira adminisztrátoroknak

Igazodjon el a Jira beállításainak
rejtelmeiben!

Link

Agilis projektmenedzsment

Ismerje meg az Agilis módszertanokat és azok hatékony támogatását.

Link

Skálázható ügyféltámogatás

Ismerje meg a hatékony ügyfélmenedzsment eszközeit

Link

Korszerű szoftverfejlesztés

Fejlesztés és tesztelés integrált Atlassian ökoszisztémával

Link

Data Center

Ismerje meg és próbálja ki a Data Center termékeket

Link

Tudásbázis építés

Betekintés a tudásbázis építés módszertani fortélyaiba

Link