Atlassian tanácsadó interjú - Szabó Róbert

Published:
Updated:
Atlassian tanácsadó interjú - Szabó Róbert

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Szabó Róbert Atlassian tanácsadónkra mindig számíthatunk, ha a fenntarthatóságról vagy társadalmi kérdésekről szeretnénk beszélgetni. A Duna-parton óvatosan sétálj, mert lehet, hogy éppen ő száguld el biciklijén melletted! :)

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

Az első munkahelyemen, réges-régen, 2013-14 körül. Projektek dokumentálására használtunk Confluence-t, akkor még nem ismertem egyéb Atlassian termékeket. Annyit tudtam, hogy ez egy hasznos belső Wikipédia. Csapaton belüli információmegosztásra, információáramlásra használtuk.

Mi vezetett Téged ide?

Szolgáltatásmenedzserként kezdtem dolgozni főiskola után, egy nagy IT-rendszerintegrátor cégnél. Itt különböző IT-szolgáltatásokat nyújtottunk országos lefedettséggel, például IP telefonszolgáltatás, szerverekkel kapcsolatos szolgáltatások, hibaelhárítás. A beosztásomból adódóan nagyon sok üzleti területtel dolgoztam együtt házon belül; mérnökökkel, logisztikusokkal, értékesítőkkel, projektmenedzserekkel. Az ügyfél felé ugyanakkor én voltam az elsődleges kapcsolattartó, így amikor valamilyen megoldandó feladat merült fel a szolgáltatások nyújtásával kapcsolatban, nekem kellett a megfelelő területtel felvenni a kapcsolatot. Ezáltal elkezdtem megismerni különböző üzleti területek működését. Emellett színes ügyfélpalettával dolgoztam együtt: volt köztük kórház, biztosító, önkormányzat, IT cég, gyártó vállalat, így volt alkalmam több szemszögből is látni, hogy hogyan működik az üzleti világ.

Mindig volt bennem egy folyamat javításra való igény, így igyekeztem ezzel is foglalkozni. Viszont ez egy nagyobb cég volt, így ezeket a változásokat nehézkesen lehetett eszközölni. Ezek még nem szoftveres folyamatjavítások voltak, hanem inkább az információáramlás és a feladatkörök és elvárások tisztázása.

A szolgáltatásmenedzseres éveim után kimentem egy évre Svédországba önkénteskedni az angolom fejlesztése és világlátás céljából. Egy ökofaluban dolgoztam, rekreációs munka és önfejlesztés jellemezte ezt az időszakot.

Magyarországra visszatérve szerettem volna a civil szektorban elhelyezkedni, de sajnos erre nem volt lehetőség, így visszatértem az IT szektorba. Egy közösségi közlekedési informatikai rendszerekkel foglalkozó cégnél kezdtem el dolgozni projektmenedzserként, ahol szintén foglalkoztam support folyamat fejlesztéssel is, így egy kicsit a szolgáltatásmenedzsment is visszatért az életembe.

Ezután szerettem volna vállalkozóként kipróbálni magamat, és egy nyíregyházi céggel kezdtünk el együtt dolgozni. Műszaki szervezetfejlesztőként segítettem a belső folyamataikat optimalizálni. Kerestünk egy tudásbázis és feladatkezelő rendszert, és piackutatás után tisztán lehetett látni, hogy a legjobb megoldást az Atlassian nyújtotta. Amikor először felületesen próbáltam ki a Jira adminisztrátori funkcióit, akkor úgy éreztem, hogy "ezt biztos, hogy nem használom", nagyon bonyolultnak tűnt. De végül arra jöttem rá, hogy hiába bonyolultabb mint a többi, mégis ez tudja a legtöbb igényt kielégíteni. Ahogy tesztelgettem, egyre inkább láttam, hogy hogyan is működik. Ez volt az első Jira és Confluence bevezetésem. :) Az adminisztrátori szaktudásomat ekkor alapoztam meg. Ebben az időszakban találtam rá a META-INF-re is. Láttam a DreamJobs-on, hogy éppen tanácsadót keresnek, de szerződéses kötelmeim miatt még nem tudtam jelentkezni, így csak lementettem a kiírást. Majd egy év után írtam Attiláéknak, hogy nagyon szívesen dolgoznék tanácsadóként a META-INF csapatában. Attila és Tibor nyitott volt az ötletre, úgyhogy egy Jira tesztfeladat és néhány beszélgetés után egymás tenyerébe csaptunk és beindult a tanácsadói kiképzésem.

Az első projektem egy nagy gyógyszercéggel való együttműködés volt. Ez egy "kint ülős" embert igényelt, és rám esett a választás. A csatlakozásom után egy 1 hónapos Jira Service Management képzésen vettem részt, mert a Jira-nak pont azt a modulját nem ismertem olyan behatóan. A projektet az elején kicsit húzósnak éreztem, mert ugye nem volt túl régi a Jira Service Management admin tapasztalatom, de végül hamar sikerült felvennem a fonalat. Ugyanakkor volt nagyvállalati tapasztalatom, így jól eligazodtam a szervezeten átívelő Jira bevezetési projektben. Illetve, szerintem nekem az egy jó tulajdonságom, hogy könnyen ráérzek az üzleti szereplők fájdalompontjaira, amit aztán megoldunk a Jira megfelelő konfigurációjával.

Szabó Róbert a 6. META-INF Atlassian Day-en

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

A méretéből is fakadóan a menedzsment közel van. Eddigi legjobb vezetőimmel itt találkoztam. Nagyon empatikusak, bevonóak, ami nagyon fontos. Sok-sok ötletem szokott lenni, és mindig meghallgatnak. Úgy látom, hogy nagyon jó érzékük van a megfelelő munkatársak találásához. Hasonló embereket vesznek fel, így a csapatban nagyon szórakoztató és könnyű együtt dolgozni. Még a kihívásokkal teli, stresszes időkben is, ilyenkor is mindenki a másikat próbálja segíteni, ötletelni, hogyan lehet megoldani a problémát. Emellett a csapat nagyon sok energiát fektet a csapatszintű és egyéni fejlődésbe is, valamint sok érdekes szakmai kihívással találkozhatok.

Az 1 részünk neked program kifejezetten közel áll hozzám, számomra nagyon fontos a társadalmi és környezetvédelmi aktivitás. Örülök annak, hogy cég szinten érzékenyek vagyunk a társadalmi problémákra és teszünk energiát ezek megoldásába.

Illetve nemcsak a META-INF céges kultúrája szimpatikus, hanem magáé az Atlassian-é is. Más általam ismert nagy multikhoz képest teljesen más. Az Atlassian által mi egyszerre vagyunk egy kisebb, családias cég és egy nemzetközi nagy cég is.

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Érdekes módon, itt is megmaradt nekem a szolgáltatásmenedzsment világ. A Jira Service Management-en belül az Insight, amellyel asset managementet, CMDB-t és egyéb hasznos nyilvántartást lehet megvalósítani. Ezek általában az ügyfeleknél nagyon fájdalmas pontok; az adminisztráció, az adatok keresése, és nem találása. Nagyon szeretem az Insightot az automatizmusokkal együtt használni. Jó érzés látni, hogy ha jól konfiguráljuk az eszközt, akkor automatikusan kitölti, kimásolja, összekapcsolja, stb. a megfelelő adatokat. Ezzel a munkavállalók életét tudom megkönnyíteni, a munkavállalói élményt tudom javítani, ami nekem egy fontos szakmai célkitűzésem. A cégek így a lényeges üzleti értékteremtésre tudnak koncentrálni, nem pedig az adminisztrációval megy el az idő.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Nagyon sokféle magyar céggel állunk kapcsolatban, ezáltal kicsit belelátunk a magyar gazdaság számos területébe. A felmérések és konfigurációk révén részletes belátásunk van a cégek belső működésébe. Nagyon izgalmas látni ezeket, engem a gazdaság mindig is érdekelt. Illetve sok különböző emberrel van lehetőségünk kapcsolódni, megismerni őket. A tanácsadó csapatot is nagyon szeretem, jó velük együtt dolgozni.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Kaptunk egy nagy pályázati kiírást ITSM eszköz bevezetésére egy hazai pénzintézettől, és a nyári szabadságolások miatt szinte teljesen egyedül vittem a felméréstől az ajánlatadásig a projektet. Izgalmas pillanat volt amikor az igény pontosító szakmai megbeszélésen egyedül képviseltem a céget az ajánlatkérő 4-5 szakértőjének kérdéseinek kereszttüzében. De végül elhoztuk a projektet. :)

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

Attól függ, hol találkozunk... :)

Milyen üzleti problémára keresi a megoldást? Mik a fájó pontok? Ezáltal a prioritásokat könnyen fel tudom mérni.

Elmeséled a kedvenc ügyfél élményedet?

Egy nagyobb ügyfelünk Jira Service Management projektjének átadásánál jó érzés volt látni, hogy a régebbi eszközökhöz (például papír alapú feladatkezelés) szokott idősebb felhasználók is elégedetten bólogattak a megvalósított eredmény láttán.

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy tanácsadónak?

A figyelem és a megértés párosa. Nekünk meg kell értenünk az ügyfél igényeit, fájó pontjait, hogy hatékonyan tudjuk segíteni a munkafolyamataikat. Másrészről fontos a problémamegoldó képesség. Nem minden esetben egyértelmű, hogy milyen Atlassian eszközökkel lehet az adott problémát megoldani. Ebből az is következik, hogy a tanulási vágy az elengedhetetlen. Folyton új appokat, funkciókat kell kipróbálni, megtanulni, ez az Atlassian termékek modularitásából és folyamatos fejlődéséből is fakad. Ahogy fejlődik az Atlassian, úgy mi is fejlődünk, és remélhetőleg az ügyfeleink is.

Szabó Róbert a 6. META-INF Atlassian Day-en

Author

Ákos Orosz
DevOps engineer

Author

Patrick Bakos
Test automation engineer

Author

Gabriella Keserű
Atlassian Consultant

Author

Zalán Balhási
Presales Engineer

Author

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Author

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Author

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Author

Zoltán Szentesi
Agile Coach

Author

Beatriz Biscaia
Content Marketing Specialist at Xray

Author

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Author

Danut Manda
Co-founder & CEO at StonikByte

Author

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Author

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Author

John David Adler
Atlassian Consultant

Author

Csomós László
Senior Engineering Manager, GSBS Atlassian Team

Author

Tibor Mozsik
Head of Marketing

Author

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Author

Julia Skoursky
Refine

Author

Claudia Kecskés
Senior Marketing Specialist

Author

Ármin Kubik
Backoffice team leader

Author

Csaba Geiszt
Software Engineer

Author

Amadea Kecskés D.
Sales Development Representative

Author

Endre Tuboly
Atlassian Consultant

Author

Bogi Pilinger
Backoffice Trainee

Author

Richárd Hevesi
Software Engineer

Author

Anna Nagyné Széles
Atlassian Consultant

Author

Lorena Santana Somogyi
Sales Development Representative

Author

Richárd Konráth
Atlassian Consultant

Author

József Porohnavec
Atlassian Consultant

Author

Péter Orosz
Software Engineer

Author

Alex Nita
Solution engineer - Atlassian

Author

Dósa Zoltán
Agile Coach

Author

Dr. Gábor Manhertz
Vincotech Hungária Kft. - IT Development Team Leader

Author

Christiaan Joubert
Marketing Specialist

Author

Jack Graves
Founder - Capable

Author

Andrea Nikolics
HR manager

Author

Anna Odrynska
Chief Strategy Officer and Co-owner of Alpha Serve

Author

Phill Fox
Principal Customer Success Advocate at Adaptavist

Author

Faith Nyamande
Senior Product Marketing Manager, Appfire

Author

Dr. Varga Balázs
Ügyvéd

Author

Hannes Obweger
Co Founder and Co-CEO at JXL

Author

Gergely Vásárecki
Atlassian Advisor at Bee Wise

Author

Gergely Fehér
Director, SwS Operations and Delivery

Author

Gergely Nyaka
Foreign Business Manager

Author

Zoltán Nagy
ITIL Master

Author

Bence Kovács
Licencing Associate

Author

Alexandra Terék
Support Engineer

Author

Eszter Ernszt-Galamb
Marketing specialist

Author

Tímea Kalán
Senior Controller

Author

Gábor Kozma
Test Automation Engineer

Author

Szotyi
Head of Security

Author

László Csekő
Software Engineer

Author

Bobek
Team Happiness Manager

Author

Annie
Emotional Support Specialist

Author

Márk Szabó
Head of DevOps

Author

Tibor Gyulay
Organizational developer, Trainer, Coach

Author

Emich Szabolcs
Agile coach and Trainer

Author

Warren Da Costa
Senior Product Manager for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Jaime Capitel
Content Creator

Author

Marta Pastor
Product Owner

Author

Marczisovszky Dániel
Atlassian consultant and application developer

Author

Berentey Zsolt
Founder and Front-end Technologies Director

Author

Katelyne Merza
Marketing Manager

Author

Karina Silvia
UX/UI Specialist

Author

Joshua Brock
Author & Technical Writer

Author

Britta Neugebauer
Marketing Manager

Author

Wojciech Andryszek
Content Specialist

Author

Reece Lander
Tech Lead for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Morgan Folson
Product Manager of Custom Charts

Author

Dylan Lindsay
Senior Product Manager

Author

Dea Spiljaric
Product Marketing Manager

Author

Alexandra Szebellédi
HR specialist

Author

Cécile Sablayrolles
Content Manager

Author

Mara Neumann
Marketing Manager

Author

Klaida Sulko
Product Marketing Specialist

Author

Tea Susnjar
Content Writer

Author

Patrick Cartier
Technical writer for Seibert Media

Author

Federico Baronti
Partner Manager

Author

Preston Dube
Marketing Manager

Author

Kamil Beer

Author

Raj Sehmi
Customer Success Manager

Author

Umer Sohail
Product Marketing

Author

Bálint István Berente
Software Engineer

Author

Dr. Zsuzsa Sebestyén
Licencing Associate

Author

Gergely Szikszai
Software Engineer

Author

András Gede
Support Engineer

Author

Levente Nagy
Software Engineer

Author

Dávid Treszler
Video Production Specialist

Author

István Attila Nagy
Software Engineer

Author

Zsuzsa Gábri
Office Manager and Training Associate

Author

Károly Békési
Atlassian Consultant

Author

István Florencio Ascarza
Customer Success Specialist

Author

Andrea Rákosfalvy
Customer Success Specialist

Author

Anna Csapó
Manual Tester

Author

Imre Madarász
Customer Success Specialist

Author

László Sziács
Head of Consulting

Author

Tamás Kiss
Consulting Team Lead

Author

Dániel Szotyori
Customer Support Team Lead & Product Owner

Author

Róbert Szabó
Consulting Team Lead

Author

Fruzsina Sipka
Marketing & UX Design

Social Share Buttons

Atlassian tanácsadó interjú - Szabó Róbert

Megjelent:
Frissítve:
Atlassian tanácsadó interjú - Szabó Róbert

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Szabó Róbert Atlassian tanácsadónkra mindig számíthatunk, ha a fenntarthatóságról vagy társadalmi kérdésekről szeretnénk beszélgetni. A Duna-parton óvatosan sétálj, mert lehet, hogy éppen ő száguld el biciklijén melletted! :)

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

Az első munkahelyemen, réges-régen, 2013-14 körül. Projektek dokumentálására használtunk Confluence-t, akkor még nem ismertem egyéb Atlassian termékeket. Annyit tudtam, hogy ez egy hasznos belső Wikipédia. Csapaton belüli információmegosztásra, információáramlásra használtuk.

Mi vezetett Téged ide?

Szolgáltatásmenedzserként kezdtem dolgozni főiskola után, egy nagy IT-rendszerintegrátor cégnél. Itt különböző IT-szolgáltatásokat nyújtottunk országos lefedettséggel, például IP telefonszolgáltatás, szerverekkel kapcsolatos szolgáltatások, hibaelhárítás. A beosztásomból adódóan nagyon sok üzleti területtel dolgoztam együtt házon belül; mérnökökkel, logisztikusokkal, értékesítőkkel, projektmenedzserekkel. Az ügyfél felé ugyanakkor én voltam az elsődleges kapcsolattartó, így amikor valamilyen megoldandó feladat merült fel a szolgáltatások nyújtásával kapcsolatban, nekem kellett a megfelelő területtel felvenni a kapcsolatot. Ezáltal elkezdtem megismerni különböző üzleti területek működését. Emellett színes ügyfélpalettával dolgoztam együtt: volt köztük kórház, biztosító, önkormányzat, IT cég, gyártó vállalat, így volt alkalmam több szemszögből is látni, hogy hogyan működik az üzleti világ.

Mindig volt bennem egy folyamat javításra való igény, így igyekeztem ezzel is foglalkozni. Viszont ez egy nagyobb cég volt, így ezeket a változásokat nehézkesen lehetett eszközölni. Ezek még nem szoftveres folyamatjavítások voltak, hanem inkább az információáramlás és a feladatkörök és elvárások tisztázása.

A szolgáltatásmenedzseres éveim után kimentem egy évre Svédországba önkénteskedni az angolom fejlesztése és világlátás céljából. Egy ökofaluban dolgoztam, rekreációs munka és önfejlesztés jellemezte ezt az időszakot.

Magyarországra visszatérve szerettem volna a civil szektorban elhelyezkedni, de sajnos erre nem volt lehetőség, így visszatértem az IT szektorba. Egy közösségi közlekedési informatikai rendszerekkel foglalkozó cégnél kezdtem el dolgozni projektmenedzserként, ahol szintén foglalkoztam support folyamat fejlesztéssel is, így egy kicsit a szolgáltatásmenedzsment is visszatért az életembe.

Ezután szerettem volna vállalkozóként kipróbálni magamat, és egy nyíregyházi céggel kezdtünk el együtt dolgozni. Műszaki szervezetfejlesztőként segítettem a belső folyamataikat optimalizálni. Kerestünk egy tudásbázis és feladatkezelő rendszert, és piackutatás után tisztán lehetett látni, hogy a legjobb megoldást az Atlassian nyújtotta. Amikor először felületesen próbáltam ki a Jira adminisztrátori funkcióit, akkor úgy éreztem, hogy "ezt biztos, hogy nem használom", nagyon bonyolultnak tűnt. De végül arra jöttem rá, hogy hiába bonyolultabb mint a többi, mégis ez tudja a legtöbb igényt kielégíteni. Ahogy tesztelgettem, egyre inkább láttam, hogy hogyan is működik. Ez volt az első Jira és Confluence bevezetésem. :) Az adminisztrátori szaktudásomat ekkor alapoztam meg. Ebben az időszakban találtam rá a META-INF-re is. Láttam a DreamJobs-on, hogy éppen tanácsadót keresnek, de szerződéses kötelmeim miatt még nem tudtam jelentkezni, így csak lementettem a kiírást. Majd egy év után írtam Attiláéknak, hogy nagyon szívesen dolgoznék tanácsadóként a META-INF csapatában. Attila és Tibor nyitott volt az ötletre, úgyhogy egy Jira tesztfeladat és néhány beszélgetés után egymás tenyerébe csaptunk és beindult a tanácsadói kiképzésem.

Az első projektem egy nagy gyógyszercéggel való együttműködés volt. Ez egy "kint ülős" embert igényelt, és rám esett a választás. A csatlakozásom után egy 1 hónapos Jira Service Management képzésen vettem részt, mert a Jira-nak pont azt a modulját nem ismertem olyan behatóan. A projektet az elején kicsit húzósnak éreztem, mert ugye nem volt túl régi a Jira Service Management admin tapasztalatom, de végül hamar sikerült felvennem a fonalat. Ugyanakkor volt nagyvállalati tapasztalatom, így jól eligazodtam a szervezeten átívelő Jira bevezetési projektben. Illetve, szerintem nekem az egy jó tulajdonságom, hogy könnyen ráérzek az üzleti szereplők fájdalompontjaira, amit aztán megoldunk a Jira megfelelő konfigurációjával.

Szabó Róbert a 6. META-INF Atlassian Day-en

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

A méretéből is fakadóan a menedzsment közel van. Eddigi legjobb vezetőimmel itt találkoztam. Nagyon empatikusak, bevonóak, ami nagyon fontos. Sok-sok ötletem szokott lenni, és mindig meghallgatnak. Úgy látom, hogy nagyon jó érzékük van a megfelelő munkatársak találásához. Hasonló embereket vesznek fel, így a csapatban nagyon szórakoztató és könnyű együtt dolgozni. Még a kihívásokkal teli, stresszes időkben is, ilyenkor is mindenki a másikat próbálja segíteni, ötletelni, hogyan lehet megoldani a problémát. Emellett a csapat nagyon sok energiát fektet a csapatszintű és egyéni fejlődésbe is, valamint sok érdekes szakmai kihívással találkozhatok.

Az 1 részünk neked program kifejezetten közel áll hozzám, számomra nagyon fontos a társadalmi és környezetvédelmi aktivitás. Örülök annak, hogy cég szinten érzékenyek vagyunk a társadalmi problémákra és teszünk energiát ezek megoldásába.

Illetve nemcsak a META-INF céges kultúrája szimpatikus, hanem magáé az Atlassian-é is. Más általam ismert nagy multikhoz képest teljesen más. Az Atlassian által mi egyszerre vagyunk egy kisebb, családias cég és egy nemzetközi nagy cég is.

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Érdekes módon, itt is megmaradt nekem a szolgáltatásmenedzsment világ. A Jira Service Management-en belül az Insight, amellyel asset managementet, CMDB-t és egyéb hasznos nyilvántartást lehet megvalósítani. Ezek általában az ügyfeleknél nagyon fájdalmas pontok; az adminisztráció, az adatok keresése, és nem találása. Nagyon szeretem az Insightot az automatizmusokkal együtt használni. Jó érzés látni, hogy ha jól konfiguráljuk az eszközt, akkor automatikusan kitölti, kimásolja, összekapcsolja, stb. a megfelelő adatokat. Ezzel a munkavállalók életét tudom megkönnyíteni, a munkavállalói élményt tudom javítani, ami nekem egy fontos szakmai célkitűzésem. A cégek így a lényeges üzleti értékteremtésre tudnak koncentrálni, nem pedig az adminisztrációval megy el az idő.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Nagyon sokféle magyar céggel állunk kapcsolatban, ezáltal kicsit belelátunk a magyar gazdaság számos területébe. A felmérések és konfigurációk révén részletes belátásunk van a cégek belső működésébe. Nagyon izgalmas látni ezeket, engem a gazdaság mindig is érdekelt. Illetve sok különböző emberrel van lehetőségünk kapcsolódni, megismerni őket. A tanácsadó csapatot is nagyon szeretem, jó velük együtt dolgozni.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Kaptunk egy nagy pályázati kiírást ITSM eszköz bevezetésére egy hazai pénzintézettől, és a nyári szabadságolások miatt szinte teljesen egyedül vittem a felméréstől az ajánlatadásig a projektet. Izgalmas pillanat volt amikor az igény pontosító szakmai megbeszélésen egyedül képviseltem a céget az ajánlatkérő 4-5 szakértőjének kérdéseinek kereszttüzében. De végül elhoztuk a projektet. :)

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

Attól függ, hol találkozunk... :)

Milyen üzleti problémára keresi a megoldást? Mik a fájó pontok? Ezáltal a prioritásokat könnyen fel tudom mérni.

Elmeséled a kedvenc ügyfél élményedet?

Egy nagyobb ügyfelünk Jira Service Management projektjének átadásánál jó érzés volt látni, hogy a régebbi eszközökhöz (például papír alapú feladatkezelés) szokott idősebb felhasználók is elégedetten bólogattak a megvalósított eredmény láttán.

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy tanácsadónak?

A figyelem és a megértés párosa. Nekünk meg kell értenünk az ügyfél igényeit, fájó pontjait, hogy hatékonyan tudjuk segíteni a munkafolyamataikat. Másrészről fontos a problémamegoldó képesség. Nem minden esetben egyértelmű, hogy milyen Atlassian eszközökkel lehet az adott problémát megoldani. Ebből az is következik, hogy a tanulási vágy az elengedhetetlen. Folyton új appokat, funkciókat kell kipróbálni, megtanulni, ez az Atlassian termékek modularitásából és folyamatos fejlődéséből is fakad. Ahogy fejlődik az Atlassian, úgy mi is fejlődünk, és remélhetőleg az ügyfeleink is.

Szabó Róbert a 6. META-INF Atlassian Day-en

Gyakran ismételt kérdések

No items found.

Szerző

Orosz Ákos
DevOps mérnök

Szerző

Bakos Patrick
Test automation engineer

Szerző

Keserű Gabriella
Atlassian tanácsadó

Szerző

Balhási Zalán
Presales Engineer

Szerző

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Szerző

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Szerző

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Szerző

Szentesi Zoltán
agilis tréner

Szerző

Content Marketing Specialist at Xray

Szerző

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Szerző

Danut Manda

Szerző

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Szerző

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Szerző

Adler John David
Atlassian tanácsadó

Szerző

Csomós László
Senior Engineering Manager

Szerző

Mozsik Tibor
Marketingvezető

Szerző

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Szerző

Julia Skoursky
Refine

Szerző

Kecskés Claudia

Szerző

Kubik Ármin
Backoffice csoportvezető

Szerző

Geiszt Csaba
Szoftverfejlesztő

Szerző

Kecskés D. Amadea
Sales Development Representative

Szerző

Tuboly Endre

Szerző

Pilinger Bogi

Szerző

Hevesi Richárd

Szerző

Nagyné Széles Anna
Atlassian tanácsadó

Szerző

Santana Somogyi Lorena

Szerző

Konráth Richárd
Atlassian tanácsadó

Szerző

Porohnavec József
Atlassian tanácsadó

Szerző

Orosz Péter
szoftverfejlesztő

Szerző

Szerző

Dósa Zoltán

Szerző

Dr. Manhertz Gábor

Szerző

Szerző

Graves

Szerző

Nikolics Andrea

Szerző

Anna Odrynska

Szerző

Pill Fox

Szerző

Faith Nyamande

Szerző

Dr. Varga Balázs

Szerző

Hannes Obweger

Szerző

Vásárecki Gergely

Szerző

Fehér Gergely

Szerző

Nyaka Gergely

Szerző

Nagy Zoltán

Szerző

Kovács Bence

Szerző

Terék Alexandra

Szerző

Ernszt-Galamb Eszter

Szerző

Kalán Tímea

Szerző

Kozma Gábor

Szerző

Szotyi

Szerző

Csekő László

Szerző

Bobek

Szerző

Annie

Szerző

Szabó Márk

Szerző

Gyulay Tibor

Szerző

Szerző

Warren Da Costa

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Umer Sohail

Szerző

Berente Bálint István

Szerző

Dr. Sebestyén Zsuzsa

Szerző

Szikszai Gergely

Szerző

Gede András

Szerző

Nagy Levente

Szerző

Treszler Dávid

Szerző

Nagy István Attila

Szerző

Gábri Zsuzsa

Szerző

Békési Károly
Atlassian tanácsadó

Szerző

Ascarza István Florencio

Szerző

Rákosfalvy Andrea

Szerző

Csapó Anna

Szerző

Madarász Imre

Szerző

Sziács László

Szerző

Kiss Tamás

Szerző

Szotyori Dániel

Szerző

Szabó Róbert

Szerző

Sipka Fruzsina

Megosztás