Atlassian tanácsadó interjú - Utasi Mátyás

Published:
Updated:
Atlassian tanácsadó interjú - Utasi Mátyás

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Utasi Mátyás Atlassian tanácsadónk közgazdászként kezdte, de végül nem tudott ellenállni az IT világának. A csapatunk rezidens Cloud fanatikusa, egyedül a biciklizésért rajong jobban a felhő alapú rendszernél.

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

Product owner-ként dolgoztam egy cégnél, és ott Atlassian eszközökkel támogattuk a termékfejlesztést. Ott találkoztam a Jira szoftverrel, méghozzá rögtön a Cloud verzióval. Itt használtam Trello-t is először, a saját és a csapat feladatainak a vezetésére.

Mennyire találtad nehéznek a használatát?

Nekem nagyon intuitív volt, még dokumentációkat se kellett olvasnom az induláshoz... Elkezdtem használni a Jira Software-t, fél évre rá már adminisztrátori jogot is mertek nekem adni. Nem sokra rá elment az a kolléga, aki korábban az Atlassian világot menedzselte, így ez a feladat hamar teljesen rám hárult.

Mi vezetett Téged ide?

Korábban foglalkoztam tudományos alapkutatások Európai Uniós finanszírozásával, pályázatkezeléssel. Utána egy pénzügyi intézetnél vállalatfinanszírozás üzletágban dolgoztam. Majd product owner-ként a szoftverfejlesztéssel ismerkedtem meg, ekkor éreztem először igazán úgy, hogy a helyemen vagyok. Itt realizáltam, hogy a technológia és az IT világa, ami igazán érdekes számomra.

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

Tanácsadóként nagyon sok céggel kerülök kapcsolatba, izgalmas látnom, ki hogy működik. Azáltal, hogy fejlesztünk és konfigurálunk ügyfeleinknek mindenféle megoldásokat, megismerek nagyon sok szervezetet, működési módot - közvetetten. Közgazdászként nagyon izgalmas látni ezernyi világot és gondolkodásmódot.

Ami néha nehéz, de összességében pozitív, hogy onnantól kezdve, hogy jön az első email vagy telefon, hogy valaki az Atlassian iránt érdeklődik, az ajánlatírástól kezdve a szerződéskötésen át egészen a megvalósításig és az utókövetésig mindennel mi, tanácsadók foglalkozunk. Így nagyon színes, sokrétű a munka. Felemelő érzés látni projektzáráskor, hogy az első hívástól eljutottunk oda, hogy kialakult egy jó kapcsolat az ügyféllel, és elértük a célokat.

A kollégákkal is könnyű együtt dolgozni, hálás vagyok azért, hogy nagy tudású, elhivatott és segítőkész emberekkel dolgozhatok együtt. Ez különösen jól jön amikor egy olyan területre tévedek, amiben még nincs sok tapasztalatom, sokszor azonnal oda tudok fordulni egy másik asztalnál ülőhöz, aki épp az adott témának a szakértője.

Utasi Mátyás és Gáspár Attila a 6. META-INF Atlassian Day-en

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Az automatizáció a kedvenc területem, mert viszonylag kis erőbefektetéssel, nagy előnyöket lehet elérni. A repetitív feladatokat, nem kell újra és újra elvégezni, jó látni, ahogy működnek ezek a gépek, és csinálják a feladatukat. Ezt a külső rendszerekkel való integráció során is tudom alkalmazni, hogy ne kelljen kézzel másolgatni az adatokat két rendszer között. Ahogy fejlődik az Atlassiannál ez a terület, egyre kevesebb olyan igény van, amit ne tudnánk könnyedén összekattintgatni.

A Cloudot is nagyon szeretem, szerintem felhasználói felülete egyértelműen előrébb jár már, mint a Server vagy a Data Center és tudásban is hétről-hétre fejlődik. Egyre inkább szeretek Cloudos projekteken dolgozni.

A projektmenedzsmentet is kedvelem, az erőforrástervezéstől az agilis módszertanokig minden ezzel kapcsolatos kérdéskört.

Bár ez inkább tulajdonság, mint funkció, de az Atlassian termékekben a végletes testre szabhatóságot és skálázhatóságot szeretem. Tanácsadóként motiváló, hogy amikor jön egy ügyfél egy kéréssel, arra az esetek döntő többségében találunk megoldást. Nagyon-nagyon ritka esetben kell azt mondanunk, hogy sajnos valami nem oldható meg.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Nagyon jó azt látni, hogy értékes az, amit csinálunk. Hogy az ügyfél boldog attól, amit kialakítottunk. Számára ez segítség, előrelépés. Kedvenc pillanataim közé tartozik, amikor bemutatok valamit, és azt reagálják, hogy „Atyaég, itt ilyet is lehet?”.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Az első komolyabb szkript megírása jut eszembe… Nem vagyok fejlesztő, volt néhány programozós kurzusom az egyetemen, de ennyi. Mégis bevállaltam egy komolyabb scriptelős feladatot, dolgoztam vele, aztán hirtelen azt vettem észre, hogy itt van egy többszáz soros kód, ami jól teszi a dolgát. Ez nagy kihívás volt, de ugyanakkor sikerélmény is.

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

„Mi a célod? Mi az a terület, üzleti probléma, amire megoldást keresel?”

Elmeséled a kedvenc ügyfél élményedet?

Egyszer tartottunk egy pár órás konzultációt, egy szerintem egészen komplex kiegészítőnek a működéséről, méghozzá alapszinttől. Utána volt néhány kérdésük, kb 3-4 hétig voltunk még kapcsolatban. Ennyi információ alapján teljesen egyedül fel tudták építeni, és használni a rendszert. Pár hete jött egy email, hogy már más üzleti területek is kérik, hogy mutassák meg, hogy mit, hogyan csinálnak. Tehát terjed a megoldás a cégen belül. Nekem azért egy nagyon kedves emlék ez, mert itt kifejezetten azt éreztem, hogy nagyon kevés idő alatt nagyon nagy értéket teremtettünk, az ügyfél saját maga megtanulta használni és felépíteni az eszközt, valahol minden projektnek ez lenne a végcélja.

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy tanácsadónak?

Ez egy kicsit közhelyes, de az, hogy tud hallgatni. Én nagyon szeretek beszélni, szóval ilyen szempontból nekem ezt meg kellett tanulnom. :) Fontos, hogy szem előtt legyenek a megoldási lehetőségek, de előbb jöjjenek a kérdések és a hallgatás. Ne kattanjunk rá idő előtt egy bizonyos irányra, hanem először győződjünk meg arról, hogy tényleg jól értjük-e az ügyfél igényeit.

Author

Ákos Orosz
DevOps engineer

Author

Patrick Bakos
Test automation engineer

Author

Gabriella Keserű
Atlassian Consultant

Author

Zalán Balhási
Presales Engineer

Author

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Author

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Author

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Author

Zoltán Szentesi
Agile Coach

Author

Beatriz Biscaia
Content Marketing Specialist at Xray

Author

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Author

Danut Manda
Co-founder & CEO at StonikByte

Author

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Author

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Author

John David Adler
Atlassian Consultant

Author

Csomós László
Senior Engineering Manager, GSBS Atlassian Team

Author

Tibor Mozsik
Head of Marketing

Author

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Author

Julia Skoursky
Refine

Author

Claudia Kecskés
Senior Marketing Specialist

Author

Ármin Kubik
Backoffice team leader

Author

Csaba Geiszt
Software Engineer

Author

Amadea Kecskés D.
Sales Development Representative

Author

Endre Tuboly
Atlassian Consultant

Author

Bogi Pilinger
Backoffice Trainee

Author

Richárd Hevesi
Software Engineer

Author

Anna Nagyné Széles
Atlassian Consultant

Author

Lorena Santana Somogyi
Sales Development Representative

Author

Richárd Konráth
Atlassian Consultant

Author

József Porohnavec
Atlassian Consultant

Author

Péter Orosz
Software Engineer

Author

Alex Nita
Solution engineer - Atlassian

Author

Dósa Zoltán
Agile Coach

Author

Dr. Gábor Manhertz
Vincotech Hungária Kft. - IT Development Team Leader

Author

Christiaan Joubert
Marketing Specialist

Author

Jack Graves
Founder - Capable

Author

Andrea Nikolics
HR manager

Author

Anna Odrynska
Chief Strategy Officer and Co-owner of Alpha Serve

Author

Phill Fox
Principal Customer Success Advocate at Adaptavist

Author

Faith Nyamande
Senior Product Marketing Manager, Appfire

Author

Dr. Varga Balázs
Ügyvéd

Author

Hannes Obweger
Co Founder and Co-CEO at JXL

Author

Gergely Vásárecki
Atlassian Advisor at Bee Wise

Author

Gergely Fehér
Director, SwS Operations and Delivery

Author

Gergely Nyaka
Foreign Business Manager

Author

Zoltán Nagy
ITIL Master

Author

Bence Kovács
Licencing Associate

Author

Alexandra Terék
Support Engineer

Author

Eszter Ernszt-Galamb
Marketing specialist

Author

Tímea Kalán
Senior Controller

Author

Gábor Kozma
Test Automation Engineer

Author

Szotyi
Head of Security

Author

László Csekő
Software Engineer

Author

Bobek
Team Happiness Manager

Author

Annie
Emotional Support Specialist

Author

Márk Szabó
Head of DevOps

Author

Tibor Gyulay
Organizational developer, Trainer, Coach

Author

Emich Szabolcs
Agile coach and Trainer

Author

Warren Da Costa
Senior Product Manager for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Jaime Capitel
Content Creator

Author

Marta Pastor
Product Owner

Author

Marczisovszky Dániel
Atlassian consultant and application developer

Author

Berentey Zsolt
Founder and Front-end Technologies Director

Author

Katelyne Merza
Marketing Manager

Author

Karina Silvia
UX/UI Specialist

Author

Joshua Brock
Author & Technical Writer

Author

Britta Neugebauer
Marketing Manager

Author

Wojciech Andryszek
Content Specialist

Author

Reece Lander
Tech Lead for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Morgan Folson
Product Manager of Custom Charts

Author

Dylan Lindsay
Senior Product Manager

Author

Dea Spiljaric
Product Marketing Manager

Author

Alexandra Szebellédi
HR specialist

Author

Cécile Sablayrolles
Content Manager

Author

Mara Neumann
Marketing Manager

Author

Klaida Sulko
Product Marketing Specialist

Author

Tea Susnjar
Content Writer

Author

Patrick Cartier
Technical writer for Seibert Media

Author

Federico Baronti
Partner Manager

Author

Preston Dube
Marketing Manager

Author

Kamil Beer

Author

Raj Sehmi
Customer Success Manager

Author

Umer Sohail
Product Marketing

Author

Bálint István Berente
Software Engineer

Author

Dr. Zsuzsa Sebestyén
Licencing Associate

Author

Gergely Szikszai
Software Engineer

Author

András Gede
Support Engineer

Author

Levente Nagy
Software Engineer

Author

Dávid Treszler
Video Production Specialist

Author

István Attila Nagy
Software Engineer

Author

Zsuzsa Gábri
Office Manager and Training Associate

Author

Károly Békési
Atlassian Consultant

Author

István Florencio Ascarza
Customer Success Specialist

Author

Andrea Rákosfalvy
Customer Success Specialist

Author

Anna Csapó
Manual Tester

Author

Imre Madarász
Customer Success Specialist

Author

László Sziács
Head of Consulting

Author

Tamás Kiss
Consulting Team Lead

Author

Dániel Szotyori
Customer Support Team Lead & Product Owner

Author

Róbert Szabó
Consulting Team Lead

Author

Fruzsina Sipka
Marketing & UX Design

Social Share Buttons

Atlassian tanácsadó interjú - Utasi Mátyás

Megjelent:
Frissítve:
Atlassian tanácsadó interjú - Utasi Mátyás

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Utasi Mátyás Atlassian tanácsadónk közgazdászként kezdte, de végül nem tudott ellenállni az IT világának. A csapatunk rezidens Cloud fanatikusa, egyedül a biciklizésért rajong jobban a felhő alapú rendszernél.

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

Product owner-ként dolgoztam egy cégnél, és ott Atlassian eszközökkel támogattuk a termékfejlesztést. Ott találkoztam a Jira szoftverrel, méghozzá rögtön a Cloud verzióval. Itt használtam Trello-t is először, a saját és a csapat feladatainak a vezetésére.

Mennyire találtad nehéznek a használatát?

Nekem nagyon intuitív volt, még dokumentációkat se kellett olvasnom az induláshoz... Elkezdtem használni a Jira Software-t, fél évre rá már adminisztrátori jogot is mertek nekem adni. Nem sokra rá elment az a kolléga, aki korábban az Atlassian világot menedzselte, így ez a feladat hamar teljesen rám hárult.

Mi vezetett Téged ide?

Korábban foglalkoztam tudományos alapkutatások Európai Uniós finanszírozásával, pályázatkezeléssel. Utána egy pénzügyi intézetnél vállalatfinanszírozás üzletágban dolgoztam. Majd product owner-ként a szoftverfejlesztéssel ismerkedtem meg, ekkor éreztem először igazán úgy, hogy a helyemen vagyok. Itt realizáltam, hogy a technológia és az IT világa, ami igazán érdekes számomra.

Miért szeretsz a META-INF-nél dolgozni?

Tanácsadóként nagyon sok céggel kerülök kapcsolatba, izgalmas látnom, ki hogy működik. Azáltal, hogy fejlesztünk és konfigurálunk ügyfeleinknek mindenféle megoldásokat, megismerek nagyon sok szervezetet, működési módot - közvetetten. Közgazdászként nagyon izgalmas látni ezernyi világot és gondolkodásmódot.

Ami néha nehéz, de összességében pozitív, hogy onnantól kezdve, hogy jön az első email vagy telefon, hogy valaki az Atlassian iránt érdeklődik, az ajánlatírástól kezdve a szerződéskötésen át egészen a megvalósításig és az utókövetésig mindennel mi, tanácsadók foglalkozunk. Így nagyon színes, sokrétű a munka. Felemelő érzés látni projektzáráskor, hogy az első hívástól eljutottunk oda, hogy kialakult egy jó kapcsolat az ügyféllel, és elértük a célokat.

A kollégákkal is könnyű együtt dolgozni, hálás vagyok azért, hogy nagy tudású, elhivatott és segítőkész emberekkel dolgozhatok együtt. Ez különösen jól jön amikor egy olyan területre tévedek, amiben még nincs sok tapasztalatom, sokszor azonnal oda tudok fordulni egy másik asztalnál ülőhöz, aki épp az adott témának a szakértője.

Utasi Mátyás és Gáspár Attila a 6. META-INF Atlassian Day-en

Melyik a kedvenc Atlassian funkciód?

Az automatizáció a kedvenc területem, mert viszonylag kis erőbefektetéssel, nagy előnyöket lehet elérni. A repetitív feladatokat, nem kell újra és újra elvégezni, jó látni, ahogy működnek ezek a gépek, és csinálják a feladatukat. Ezt a külső rendszerekkel való integráció során is tudom alkalmazni, hogy ne kelljen kézzel másolgatni az adatokat két rendszer között. Ahogy fejlődik az Atlassiannál ez a terület, egyre kevesebb olyan igény van, amit ne tudnánk könnyedén összekattintgatni.

A Cloudot is nagyon szeretem, szerintem felhasználói felülete egyértelműen előrébb jár már, mint a Server vagy a Data Center és tudásban is hétről-hétre fejlődik. Egyre inkább szeretek Cloudos projekteken dolgozni.

A projektmenedzsmentet is kedvelem, az erőforrástervezéstől az agilis módszertanokig minden ezzel kapcsolatos kérdéskört.

Bár ez inkább tulajdonság, mint funkció, de az Atlassian termékekben a végletes testre szabhatóságot és skálázhatóságot szeretem. Tanácsadóként motiváló, hogy amikor jön egy ügyfél egy kéréssel, arra az esetek döntő többségében találunk megoldást. Nagyon-nagyon ritka esetben kell azt mondanunk, hogy sajnos valami nem oldható meg.

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Nagyon jó azt látni, hogy értékes az, amit csinálunk. Hogy az ügyfél boldog attól, amit kialakítottunk. Számára ez segítség, előrelépés. Kedvenc pillanataim közé tartozik, amikor bemutatok valamit, és azt reagálják, hogy „Atyaég, itt ilyet is lehet?”.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

Az első komolyabb szkript megírása jut eszembe… Nem vagyok fejlesztő, volt néhány programozós kurzusom az egyetemen, de ennyi. Mégis bevállaltam egy komolyabb scriptelős feladatot, dolgoztam vele, aztán hirtelen azt vettem észre, hogy itt van egy többszáz soros kód, ami jól teszi a dolgát. Ez nagy kihívás volt, de ugyanakkor sikerélmény is.

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

„Mi a célod? Mi az a terület, üzleti probléma, amire megoldást keresel?”

Elmeséled a kedvenc ügyfél élményedet?

Egyszer tartottunk egy pár órás konzultációt, egy szerintem egészen komplex kiegészítőnek a működéséről, méghozzá alapszinttől. Utána volt néhány kérdésük, kb 3-4 hétig voltunk még kapcsolatban. Ennyi információ alapján teljesen egyedül fel tudták építeni, és használni a rendszert. Pár hete jött egy email, hogy már más üzleti területek is kérik, hogy mutassák meg, hogy mit, hogyan csinálnak. Tehát terjed a megoldás a cégen belül. Nekem azért egy nagyon kedves emlék ez, mert itt kifejezetten azt éreztem, hogy nagyon kevés idő alatt nagyon nagy értéket teremtettünk, az ügyfél saját maga megtanulta használni és felépíteni az eszközt, valahol minden projektnek ez lenne a végcélja.

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy tanácsadónak?

Ez egy kicsit közhelyes, de az, hogy tud hallgatni. Én nagyon szeretek beszélni, szóval ilyen szempontból nekem ezt meg kellett tanulnom. :) Fontos, hogy szem előtt legyenek a megoldási lehetőségek, de előbb jöjjenek a kérdések és a hallgatás. Ne kattanjunk rá idő előtt egy bizonyos irányra, hanem először győződjünk meg arról, hogy tényleg jól értjük-e az ügyfél igényeit.

Gyakran ismételt kérdések

No items found.

Szerző

Orosz Ákos
DevOps mérnök

Szerző

Bakos Patrick
Test automation engineer

Szerző

Keserű Gabriella
Atlassian tanácsadó

Szerző

Balhási Zalán
Presales Engineer

Szerző

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Szerző

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Szerző

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Szerző

Szentesi Zoltán
agilis tréner

Szerző

Content Marketing Specialist at Xray

Szerző

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Szerző

Danut Manda

Szerző

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Szerző

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Szerző

Adler John David
Atlassian tanácsadó

Szerző

Csomós László
Senior Engineering Manager

Szerző

Mozsik Tibor
Marketingvezető

Szerző

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Szerző

Julia Skoursky
Refine

Szerző

Kecskés Claudia

Szerző

Kubik Ármin
Backoffice csoportvezető

Szerző

Geiszt Csaba
Szoftverfejlesztő

Szerző

Kecskés D. Amadea
Sales Development Representative

Szerző

Tuboly Endre

Szerző

Pilinger Bogi

Szerző

Hevesi Richárd

Szerző

Nagyné Széles Anna
Atlassian tanácsadó

Szerző

Santana Somogyi Lorena

Szerző

Konráth Richárd
Atlassian tanácsadó

Szerző

Porohnavec József
Atlassian tanácsadó

Szerző

Orosz Péter
szoftverfejlesztő

Szerző

Szerző

Dósa Zoltán

Szerző

Dr. Manhertz Gábor

Szerző

Szerző

Graves

Szerző

Nikolics Andrea

Szerző

Anna Odrynska

Szerző

Pill Fox

Szerző

Faith Nyamande

Szerző

Dr. Varga Balázs

Szerző

Hannes Obweger

Szerző

Vásárecki Gergely

Szerző

Fehér Gergely

Szerző

Nyaka Gergely

Szerző

Nagy Zoltán

Szerző

Kovács Bence

Szerző

Terék Alexandra

Szerző

Ernszt-Galamb Eszter

Szerző

Kalán Tímea

Szerző

Kozma Gábor

Szerző

Szotyi

Szerző

Csekő László

Szerző

Bobek

Szerző

Annie

Szerző

Szabó Márk

Szerző

Gyulay Tibor

Szerző

Szerző

Warren Da Costa

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Umer Sohail

Szerző

Berente Bálint István

Szerző

Dr. Sebestyén Zsuzsa

Szerző

Szikszai Gergely

Szerző

Gede András

Szerző

Nagy Levente

Szerző

Treszler Dávid

Szerző

Nagy István Attila

Szerző

Gábri Zsuzsa

Szerző

Békési Károly
Atlassian tanácsadó

Szerző

Ascarza István Florencio

Szerző

Rákosfalvy Andrea

Szerző

Csapó Anna

Szerző

Madarász Imre

Szerző

Sziács László

Szerző

Kiss Tamás

Szerző

Szotyori Dániel

Szerző

Szabó Róbert

Szerző

Sipka Fruzsina

Megosztás