Komplex ügyfélregisztráció felépítése Jira-ban

Published:
Updated:
Komplex ügyfélregisztráció felépítése Jira-ban

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Bevezető

A Joint Allocation Office (JAO) vállalata üzemelteti Európa vezető, határokon átnyúló, átviteli kapacitás-kereskedelmi platformját. Az átviteli rendszerműködtetők (Transmission system operator, TSO-k) nevében - Magyarországon ez a MAVIR - a JAO bocsátja árverésre az Európai Unió-ban elérhető hosszú és rövid távú átviteli kapacitás jogokat. Évente több mint 18 ezer árverést tartanak, 378 piaci szereplő részvételével, 41 licitációs zónában, összesen 700 millió MWh kapacitással kereskedve.

Mára a JAO vált az európai TSO-k Single Allocation Platform-jává (SAP), mivel képes betartani és teljesíteni az összes szabályozási kötelezettséget és követelményt. Továbbá számlázást, szerződéskötést, jelentéstételt, projekt támogatást és informatikai szolgáltatásokat is biztosít ügyfeleinek.

Annak érdekében, hogy a JAO folyamatos és zavartalan szolgáltatást tudjon biztosítani, elengedhetetlen egy stabil és hatékony ügyfélregisztrációs platform működtetése, az ügyfelek adatainak gyors és zökkenőmentes rögzítése.

Kezdeti hibák

Bár a JAO korábbi, 1.0-s verziójú ügyfélregisztrációs platformja az automatizációra, a cégenkénti csoportosításra és az email alapú belső kommunikáció kiváltására fókuszált, már a kezdetektől fogva számos kihívással nézett szembe.

Az ügyfelek csoportosítása a megadott e-mail domainek alapján történt, melyek mindig egy vagy több céghez voltak társítva. Bár ez a rendszer egyszerűsítette a regisztrációs folyamatot, hiszen a regisztrálni kívánó személynek csak be kellett írnia az e-mail címét, majd kiválasztania a megjelenő céges listából a megfelelőt, az új e-mail domainek hozzáadása manuálisan történt. Ez gyakran emberi hibákhoz vezetett hiszen egyetlen elütés, egy pont helytelen elhelyezése, vagy egy szóköz hozzáadása máris azt eredményezte, hogy az e-mail cím egy teljesen más céghez került társításra. Ennek következményeként gyakoriak voltak a duplikációk és az ügyfelek nem látták egymás ticketjeit sem.

Emellett a rendszer működése jelentős mértékben alapult egyedi, custom JavaScript megoldásokra. Bár ezek a megoldások rugalmasságot biztosítottak, ugyanakkor bonyolulttá, sebezhetővé és nehezen frissíthetővé tették a rendszert.

Mindezek miatt döntött úgy a JAO, hogy szükség van egy továbbfejlesztett, fenntarthatóbb ügyfélregisztrációs platformra.

“Szerettük volna a régi rendszert felváltani és sokkal fenntarthatóbbá tenni”

Hrivnak Péter, System Administrator, JAO

Az új verzió

Az új koncepció a JAO ügyfélregisztrációs platformjának fejlesztésében a következő főbb célkitűzéseket foglalta magában: a rendszer erőforrás igényének csökkentése, ideértve a Jira adminisztrálását és az ügyfélszolgálat terhelését, a biztonsági funkciók bővítése, a fenntartható regisztráció és az e-mail kommunikáció kiváltása. A fenti kritériumokat figyelembe vevő, újonnan kialakított regisztrációs folyamat három fő lépésre különíthető el.

1. Lépés: Feliratkozás és e-mail cím validálás

Az új regisztrációs folyamat első lépése a megadott e-mail cím validálása, melynek célja az alias-ok kiszűrése. Ennek keretében a Jira egy beépített funkcióját használják, amely egy megerősítő e-mailt küld az ügyfél által megadott címre. Amennyiben az ügyfél sikeresen validálta az e-mail címét, bekerül az első projekt-be, valamint ebben a fázisban kap a céghez tagságot.

2. lépés: Hozzáférési kérelem

Ebben a lépésben adja meg a regisztráló fél a vállalathoz tartozó EIC kódját, telefonszámot, és itt történik a szerződési feltételek elfogadása is.

A regisztrációs folyamat egyik fontos lépése az EIC (European Identification Code) kód megadása, amely a vállalat egyedi, energiaipari azonosítóját jelenti. Ez a kód egy nyilvánosan elérhető listában szerepel, mely az európai energiaügyi szervezet weboldalán található meg. A rendszer egy REST API híváson keresztül éri el és kezeli ezt a listát, amely így mindig naprakész és pontos információt biztosít a cégek azonosításához. Mivel az EIC kódnak szigorú formai szabályai vannak, a rendszer egy regex (regular expression) validátorral ellenőrzi a megadott kódokat, így garantálva, hogy csak a megfelelő formátumú kódok kerüljenek be a rendszerbe. A félreértések elkerülése végett a megadott kódhoz tartozó vállalat nevét is rögtön jelzi a felület.

Telefonszám megadásánál a Jira beépített kulcs-érték párosát használja a rendszer. A Jira adatbázis ezen szabadon felhasználható részét később a Jira Insight (mai néven Assets) is fel tudja dolgozni.

3. Lépés: Regisztráció elfogadása beépített biztonsági intézkedésekkel

A harmadik, többnyire a háttérben zajló lépés közvetlenül a regisztrációs kérelem elküldése után következik. Folytatásként és biztonsági intézkedésként a Jira a megadott adatokat automatikusan továbbítja e-mail-ben, további feldolgozásra. Amennyiben a céghez még nem tartozik felhasználó, a regisztrációt a JAO ügyfélszolgálata validálja. Amennyiben van regisztrált felhasználó a céghez köthetően, a validálásról szóló értesítőt a már regisztrált felhasználók kapják meg, és hagyják jóvá. További biztonsági lépésként a validálást követően a Jira egy további email-t generál, és küld ki, mely tartalmazza a validálás részletes adatait az elfogadótól kezdve, a cégen át egészen az új regisztrálóig.

Add-on-ok és Insight a színfalak mögött

A regisztrációs folyamat közben zajló háttérfolyamatokat több Jira add-on is segíti.

A HelpCenterCorrector nevű, csak Jira szerverekre elérhető ingyenes add-on teszi lehetővé, hogy különböző customer portálokat különböző kondíciókhoz kössenek. Ennek köszönhetően a regisztrációt elindító “Access request” projekthez bárki hozzáférhet, és kérelmet hozhat létre, ameddig egy csoportnak sem tagja. Amikor pedig ebből a projektből automatikusan átkerül egy csoportba, új projektek válnak számára elérhetővé. Továbbá a beépített design funkcióinak köszönhetően még jobban személyre tudják szabni a felületeket.


A JAO oldaláról, az Insight segítségével már a regisztráció korábbi szakaszában az adott felhasználóhoz vagy céghez szöveg alapú megjegyzések fűzhetők, melyek mindvégig elérhetőek maradnak. Továbbá az Insight segítségével tudtak bizonyos biztonsági lépcsőket áthidalni: a második lépést követően, bár a felhasználó még csak a hozzáférési kérelmet küldte el, valójában már tagja a cégnek az Insight-on belül, de nem lát rá a ticket-ekre vagy a cég aktivitására. Ennek köszönhetően a felhasználó összekötése a céggel sokkal könnyebbé vált. Nem utolsó sorban az Insight akadályozza meg, hogy validálás vagy elutasítás előtt a regisztráló újabb regisztrációs folyamatot tudjon elindítani.

Az Insight felelt az EIC kód, a cégnév és az egyedi jegyzetek tárolásáért, melyet a Jira “Organizations”-ként képezett le, a Jira pedig a felhasználók adatait és jogosultságai tárolja.

Lezárás

A Jira széleskörű funkcionalitása és rugalmassága, valamint a kiegészítő alkalmazások és az Insight használata, a cég számára egyéni igényekhez igazodó, testreszabható rendszer létrehozását tette lehetővé. A komplex ügyfélregisztrációs rendszer megvalósítása hozzájárult a JAO zavartalan és hatékony működéséhez, ügyfeleik számára pedig egy gyorsabb, átláthatóbb és megbízhatóbb regisztrációs folyamatot biztosít.

Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=SDmqH9RCg-s

Author

Sergejs Cuhrajs
Senior Product Marketing Partner - Appfire

Author

Ákos Orosz
DevOps engineer

Author

Patrick Bakos
Test automation engineer

Author

Gabriella Keserű
Atlassian Consultant

Author

Zalán Balhási
Presales Engineer

Author

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Author

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Author

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Author

Zoltán Szentesi
Agile Coach

Author

Beatriz Biscaia
Content Marketing Specialist at Xray

Author

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Author

Danut Manda
Co-founder & CEO at StonikByte

Author

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Author

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Author

John David Adler
Atlassian Consultant

Author

Csomós László
Senior Engineering Manager, GSBS Atlassian Team

Author

Tibor Mozsik
Head of Marketing

Author

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Author

Julia Skoursky
Refine

Author

Claudia Kecskés
Senior Marketing Specialist

Author

Ármin Kubik
Backoffice team leader

Author

Csaba Geiszt
Software Engineer

Author

Amadea Kecskés D.
Sales Development Representative

Author

Endre Tuboly
Atlassian Consultant

Author

Bogi Pilinger
Backoffice Trainee

Author

Richárd Hevesi
Software Engineer

Author

Anna Nagyné Széles
Atlassian Consultant

Author

Lorena Santana Somogyi
Sales Development Representative

Author

Richárd Konráth
Atlassian Consultant

Author

József Porohnavec
Atlassian Consultant

Author

Péter Orosz
Software Engineer

Author

Alex Nita
Solution engineer - Atlassian

Author

Dósa Zoltán
Agile Coach

Author

Dr. Gábor Manhertz
Vincotech Hungária Kft. - IT Development Team Leader

Author

Christiaan Joubert
Marketing Specialist

Author

Jack Graves
Founder - Capable

Author

Andrea Nikolics
HR manager

Author

Anna Odrynska
Chief Strategy Officer and Co-owner of Alpha Serve

Author

Phill Fox
Principal Customer Success Advocate at Adaptavist

Author

Faith Nyamande
Senior Product Marketing Manager, Appfire

Author

Dr. Varga Balázs
Ügyvéd

Author

Hannes Obweger
Co Founder and Co-CEO at JXL

Author

Gergely Vásárecki
Atlassian Advisor at Bee Wise

Author

Gergely Fehér
Director, SwS Operations and Delivery

Author

Gergely Nyaka
Foreign Business Manager

Author

Zoltán Nagy
ITIL Master

Author

Bence Kovács
Licencing Associate

Author

Alexandra Terék
Support Engineer

Author

Eszter Ernszt-Galamb
Marketing specialist

Author

Tímea Kalán
Senior Controller

Author

Gábor Kozma
Test Automation Engineer

Author

Szotyi
Head of Security

Author

László Csekő
Software Engineer

Author

Bobek
Team Happiness Manager

Author

Annie
Emotional Support Specialist

Author

Márk Szabó
Head of DevOps

Author

Tibor Gyulay
Organizational developer, Trainer, Coach

Author

Emich Szabolcs
Agile coach and Trainer

Author

Warren Da Costa
Senior Product Manager for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Jaime Capitel
Content Creator

Author

Marta Pastor
Product Owner

Author

Marczisovszky Dániel
Atlassian consultant and application developer

Author

Berentey Zsolt
Founder and Front-end Technologies Director

Author

Katelyne Merza
Marketing Manager

Author

Karina Silvia
UX/UI Specialist

Author

Joshua Brock
Author & Technical Writer

Author

Britta Neugebauer
Marketing Manager

Author

Wojciech Andryszek
Content Specialist

Author

Reece Lander
Tech Lead for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Morgan Folson
Product Manager of Custom Charts

Author

Dylan Lindsay
Senior Product Manager

Author

Dea Spiljaric
Product Marketing Manager

Author

Alexandra Szebellédi
HR specialist

Author

Cécile Sablayrolles
Content Manager

Author

Mara Neumann
Marketing Manager

Author

Klaida Sulko
Product Marketing Specialist

Author

Tea Susnjar
Content Writer

Author

Patrick Cartier
Technical writer for Seibert Media

Author

Federico Baronti
Partner Manager

Author

Preston Dube
Marketing Manager

Author

Kamil Beer

Author

Raj Sehmi
Customer Success Manager

Author

Umer Sohail
Product Marketing

Author

Bálint István Berente
Software Engineer

Author

Dr. Zsuzsa Sebestyén
Licencing Associate

Author

Gergely Szikszai
Software Engineer

Author

András Gede
Support Engineer

Author

Levente Nagy
Software Engineer

Author

Dávid Treszler
Video Production Specialist

Author

István Attila Nagy
Software Engineer

Author

Zsuzsa Gábri
Office Manager and Training Associate

Author

Károly Békési
Atlassian Consultant

Author

István Florencio Ascarza
Customer Success Specialist

Author

Andrea Rákosfalvy
Customer Success Specialist

Author

Anna Csapó
Manual Tester

Author

Imre Madarász
Customer Success Specialist

Author

László Sziács
Head of Consulting

Author

Tamás Kiss
Consulting Team Lead

Author

Dániel Szotyori
Customer Support Team Lead & Product Owner

Author

Róbert Szabó
Consulting Team Lead

Social Share Buttons

Komplex ügyfélregisztráció felépítése Jira-ban

Megjelent:
Frissítve:
Komplex ügyfélregisztráció felépítése Jira-ban

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Bevezető

A Joint Allocation Office (JAO) vállalata üzemelteti Európa vezető, határokon átnyúló, átviteli kapacitás-kereskedelmi platformját. Az átviteli rendszerműködtetők (Transmission system operator, TSO-k) nevében - Magyarországon ez a MAVIR - a JAO bocsátja árverésre az Európai Unió-ban elérhető hosszú és rövid távú átviteli kapacitás jogokat. Évente több mint 18 ezer árverést tartanak, 378 piaci szereplő részvételével, 41 licitációs zónában, összesen 700 millió MWh kapacitással kereskedve.

Mára a JAO vált az európai TSO-k Single Allocation Platform-jává (SAP), mivel képes betartani és teljesíteni az összes szabályozási kötelezettséget és követelményt. Továbbá számlázást, szerződéskötést, jelentéstételt, projekt támogatást és informatikai szolgáltatásokat is biztosít ügyfeleinek.

Annak érdekében, hogy a JAO folyamatos és zavartalan szolgáltatást tudjon biztosítani, elengedhetetlen egy stabil és hatékony ügyfélregisztrációs platform működtetése, az ügyfelek adatainak gyors és zökkenőmentes rögzítése.

Kezdeti hibák

Bár a JAO korábbi, 1.0-s verziójú ügyfélregisztrációs platformja az automatizációra, a cégenkénti csoportosításra és az email alapú belső kommunikáció kiváltására fókuszált, már a kezdetektől fogva számos kihívással nézett szembe.

Az ügyfelek csoportosítása a megadott e-mail domainek alapján történt, melyek mindig egy vagy több céghez voltak társítva. Bár ez a rendszer egyszerűsítette a regisztrációs folyamatot, hiszen a regisztrálni kívánó személynek csak be kellett írnia az e-mail címét, majd kiválasztania a megjelenő céges listából a megfelelőt, az új e-mail domainek hozzáadása manuálisan történt. Ez gyakran emberi hibákhoz vezetett hiszen egyetlen elütés, egy pont helytelen elhelyezése, vagy egy szóköz hozzáadása máris azt eredményezte, hogy az e-mail cím egy teljesen más céghez került társításra. Ennek következményeként gyakoriak voltak a duplikációk és az ügyfelek nem látták egymás ticketjeit sem.

Emellett a rendszer működése jelentős mértékben alapult egyedi, custom JavaScript megoldásokra. Bár ezek a megoldások rugalmasságot biztosítottak, ugyanakkor bonyolulttá, sebezhetővé és nehezen frissíthetővé tették a rendszert.

Mindezek miatt döntött úgy a JAO, hogy szükség van egy továbbfejlesztett, fenntarthatóbb ügyfélregisztrációs platformra.

“Szerettük volna a régi rendszert felváltani és sokkal fenntarthatóbbá tenni”

Hrivnak Péter, System Administrator, JAO

Az új verzió

Az új koncepció a JAO ügyfélregisztrációs platformjának fejlesztésében a következő főbb célkitűzéseket foglalta magában: a rendszer erőforrás igényének csökkentése, ideértve a Jira adminisztrálását és az ügyfélszolgálat terhelését, a biztonsági funkciók bővítése, a fenntartható regisztráció és az e-mail kommunikáció kiváltása. A fenti kritériumokat figyelembe vevő, újonnan kialakított regisztrációs folyamat három fő lépésre különíthető el.

1. Lépés: Feliratkozás és e-mail cím validálás

Az új regisztrációs folyamat első lépése a megadott e-mail cím validálása, melynek célja az alias-ok kiszűrése. Ennek keretében a Jira egy beépített funkcióját használják, amely egy megerősítő e-mailt küld az ügyfél által megadott címre. Amennyiben az ügyfél sikeresen validálta az e-mail címét, bekerül az első projekt-be, valamint ebben a fázisban kap a céghez tagságot.

2. lépés: Hozzáférési kérelem

Ebben a lépésben adja meg a regisztráló fél a vállalathoz tartozó EIC kódját, telefonszámot, és itt történik a szerződési feltételek elfogadása is.

A regisztrációs folyamat egyik fontos lépése az EIC (European Identification Code) kód megadása, amely a vállalat egyedi, energiaipari azonosítóját jelenti. Ez a kód egy nyilvánosan elérhető listában szerepel, mely az európai energiaügyi szervezet weboldalán található meg. A rendszer egy REST API híváson keresztül éri el és kezeli ezt a listát, amely így mindig naprakész és pontos információt biztosít a cégek azonosításához. Mivel az EIC kódnak szigorú formai szabályai vannak, a rendszer egy regex (regular expression) validátorral ellenőrzi a megadott kódokat, így garantálva, hogy csak a megfelelő formátumú kódok kerüljenek be a rendszerbe. A félreértések elkerülése végett a megadott kódhoz tartozó vállalat nevét is rögtön jelzi a felület.

Telefonszám megadásánál a Jira beépített kulcs-érték párosát használja a rendszer. A Jira adatbázis ezen szabadon felhasználható részét később a Jira Insight (mai néven Assets) is fel tudja dolgozni.

3. Lépés: Regisztráció elfogadása beépített biztonsági intézkedésekkel

A harmadik, többnyire a háttérben zajló lépés közvetlenül a regisztrációs kérelem elküldése után következik. Folytatásként és biztonsági intézkedésként a Jira a megadott adatokat automatikusan továbbítja e-mail-ben, további feldolgozásra. Amennyiben a céghez még nem tartozik felhasználó, a regisztrációt a JAO ügyfélszolgálata validálja. Amennyiben van regisztrált felhasználó a céghez köthetően, a validálásról szóló értesítőt a már regisztrált felhasználók kapják meg, és hagyják jóvá. További biztonsági lépésként a validálást követően a Jira egy további email-t generál, és küld ki, mely tartalmazza a validálás részletes adatait az elfogadótól kezdve, a cégen át egészen az új regisztrálóig.

Add-on-ok és Insight a színfalak mögött

A regisztrációs folyamat közben zajló háttérfolyamatokat több Jira add-on is segíti.

A HelpCenterCorrector nevű, csak Jira szerverekre elérhető ingyenes add-on teszi lehetővé, hogy különböző customer portálokat különböző kondíciókhoz kössenek. Ennek köszönhetően a regisztrációt elindító “Access request” projekthez bárki hozzáférhet, és kérelmet hozhat létre, ameddig egy csoportnak sem tagja. Amikor pedig ebből a projektből automatikusan átkerül egy csoportba, új projektek válnak számára elérhetővé. Továbbá a beépített design funkcióinak köszönhetően még jobban személyre tudják szabni a felületeket.


A JAO oldaláról, az Insight segítségével már a regisztráció korábbi szakaszában az adott felhasználóhoz vagy céghez szöveg alapú megjegyzések fűzhetők, melyek mindvégig elérhetőek maradnak. Továbbá az Insight segítségével tudtak bizonyos biztonsági lépcsőket áthidalni: a második lépést követően, bár a felhasználó még csak a hozzáférési kérelmet küldte el, valójában már tagja a cégnek az Insight-on belül, de nem lát rá a ticket-ekre vagy a cég aktivitására. Ennek köszönhetően a felhasználó összekötése a céggel sokkal könnyebbé vált. Nem utolsó sorban az Insight akadályozza meg, hogy validálás vagy elutasítás előtt a regisztráló újabb regisztrációs folyamatot tudjon elindítani.

Az Insight felelt az EIC kód, a cégnév és az egyedi jegyzetek tárolásáért, melyet a Jira “Organizations”-ként képezett le, a Jira pedig a felhasználók adatait és jogosultságai tárolja.

Lezárás

A Jira széleskörű funkcionalitása és rugalmassága, valamint a kiegészítő alkalmazások és az Insight használata, a cég számára egyéni igényekhez igazodó, testreszabható rendszer létrehozását tette lehetővé. A komplex ügyfélregisztrációs rendszer megvalósítása hozzájárult a JAO zavartalan és hatékony működéséhez, ügyfeleik számára pedig egy gyorsabb, átláthatóbb és megbízhatóbb regisztrációs folyamatot biztosít.

Forrás: https://www.youtube.com/watch?v=SDmqH9RCg-s

Gyakran ismételt kérdések

No items found.

Szerző

Sergejs Cuhrajs
Senior Product Marketing Partner - Appfire

Szerző

Orosz Ákos
DevOps mérnök

Szerző

Bakos Patrick
Test automation engineer

Szerző

Keserű Gabriella
Atlassian tanácsadó

Szerző

Balhási Zalán
Presales Engineer

Szerző

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Szerző

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Szerző

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Szerző

Szentesi Zoltán
agilis tréner

Szerző

Content Marketing Specialist at Xray

Szerző

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Szerző

Danut Manda

Szerző

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Szerző

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Szerző

Adler John David
Atlassian tanácsadó

Szerző

Csomós László
Senior Engineering Manager

Szerző

Mozsik Tibor
Marketingvezető

Szerző

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Szerző

Julia Skoursky
Refine

Szerző

Kecskés Claudia

Szerző

Kubik Ármin
Backoffice csoportvezető

Szerző

Geiszt Csaba
Szoftverfejlesztő

Szerző

Kecskés D. Amadea
Sales Development Representative

Szerző

Tuboly Endre

Szerző

Pilinger Bogi

Szerző

Hevesi Richárd

Szerző

Nagyné Széles Anna
Atlassian tanácsadó

Szerző

Santana Somogyi Lorena

Szerző

Konráth Richárd
Atlassian tanácsadó

Szerző

Porohnavec József
Atlassian tanácsadó

Szerző

Orosz Péter
szoftverfejlesztő

Szerző

Szerző

Dósa Zoltán

Szerző

Dr. Manhertz Gábor

Szerző

Szerző

Graves

Szerző

Nikolics Andrea

Szerző

Anna Odrynska

Szerző

Pill Fox

Szerző

Faith Nyamande

Szerző

Dr. Varga Balázs

Szerző

Hannes Obweger

Szerző

Vásárecki Gergely

Szerző

Fehér Gergely

Szerző

Nyaka Gergely

Szerző

Nagy Zoltán

Szerző

Kovács Bence

Szerző

Terék Alexandra

Szerző

Ernszt-Galamb Eszter

Szerző

Kalán Tímea

Szerző

Kozma Gábor

Szerző

Szotyi

Szerző

Csekő László

Szerző

Bobek

Szerző

Annie

Szerző

Szabó Márk

Szerző

Gyulay Tibor

Szerző

Szerző

Warren Da Costa

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Umer Sohail

Szerző

Berente Bálint István

Szerző

Dr. Sebestyén Zsuzsa

Szerző

Szikszai Gergely

Szerző

Gede András

Szerző

Nagy Levente

Szerző

Treszler Dávid

Szerző

Nagy István Attila

Szerző

Gábri Zsuzsa

Szerző

Békési Károly
Atlassian tanácsadó

Szerző

Ascarza István Florencio

Szerző

Rákosfalvy Andrea

Szerző

Csapó Anna

Szerző

Madarász Imre

Szerző

Sziács László

Szerző

Kiss Tamás

Szerző

Szotyori Dániel

Szerző

Szabó Róbert

Megosztás