Közzétéve Gáspár Attila | 2017-04-25

A doboz jó

Legóztál valaha? Ha igen, biztosan tudod, milyen érzés megtalálni a megfelelő helyet a megfelelő darabnak. Gyerekjáték megépíteni bármit. A gondok akkor kezdődnek, amikor többen játszanak, és mindenki izgatott, hogy megvalósítsa saját álomépítményét.

Maradhatsz a dobozban…

Ha minden tulajdonságot lefejlesztesz, amit a felhasználóid szeretnének az álomépítményükhöz, akkor egy idő után a építmény könnyen tákolmány-szerűvé válik. Egy idő után senki sem fog emlékezni, mi volt az eredeti részek célja.

Mi, tanácsadók, szeretünk a dobozban maradni. Nem azért vagyunk szupergyorsak, mert úgy edzünk és táplálkozunk, mint Usain Bolt, hanem mert elég sok LEGO-darabot ismerünk ahhoz, hogy pikk-pakk megoldjuk az összetettebb problémákat is.

Még az ügyfeleink is elámulnak azon, hogy akár heteken belül találunk működő megoldást a problémáikra. Kicsiben kezdjük: egy párfős csapattal és egy jól meghatározott problémával. Aztán amikor a teljes csapat elkezdi használni az új megoldásokat, általában még többet kérnek belőle, vagy más csapatoknak hencegnek arról, milyen termékenyek lettek az új tulajdonságoknak köszönhetően.

Viszont amikor nem létezik az a darab, amelyre szükségünk lenne, akkor okosnak kell lennünk. Túl sok idő és túl nagy kockázat létrehozni és fenntartani egy személyre szabott tulajdonságot. Ha ebben az iparágban vagy, tudod, miről beszélek. Ebben az esetben meg kell kérdeznünk, hogy pontosan mi az, ami hiányzik a dobozból.

…vagy gondolkozhatsz a dobozon kívül

Itt húzzuk meg a határvonalat a tanácsadók és a terjesztők között. Atlassian terjesztőként a dobozon kívül kell gondolkoznunk. Előfordul, hogy a doboztól mégtávolabb. Amikor a felhasználóinkkal beszélgetünk, vagy egyszerűen egy Atlassian terméket használunk, akkor a hiányzó elemek mintáit keressük, vagy megnézzük, hogy az ügyfelek hol használnak kerülő megoldásokat. Az UX területén ez egyértelmű jele annak, hogy a területen bőven van mit fejleszteni.

Terjesztőként néha úgy kell gondolkoznunk, mintha nem is lenne doboz. Ha nem ismerjük a dobozt, máshogy gondolkozunk. Pont úgy, mint azok a felhasználók, akik nem rendelkeznek technikai tudással, de pontosan tudják, hogy valami hiányzik nekik. Ezért használnak kerülő megoldásokat.

Ezért gondolkozunk úgy, mint az ügyfeleink. Egy dolog, amit termékfejlesztőként más területeken megtanultam az elmúlt években, az, hogy az ügyfélvisszajelzések aranyat érnek. De csak akkor, ha okosan használjuk őket. A felhasználók nézőpontja sokszor azért torzított, mert hiányosak az ismereteik a termékről, stresszhatás éri őket, vagy a valóságtól eltérően ítélik meg munkájuk fontosságát. Ez az a trükkös rész, ahol sok terjesztő elvérzik. Kristálytisztán kell tudnunk, mi hiányzik a LEGO-dobozból, ha meg akarjuk építeni az építményünket, és kifényesíteni, mint egy gyémántot.

A kis dolgokból lesznek a nagyok

Atlassian tanácsadóként úgy gondoljuk, hogy az Atlassian termékek a meglévő megoldásokkal is óriási lehetőségeket rejtenek. Így válnak a tulajdonság-gazdag eszközök sokoldalúvá. Ami még ennél is fontosabb: ezekből a kis dolgokból lesznek azok a nagy dolgok, amelyek pontosan kielégítik a felhasználók mindennapi vagy speciális igényeit.

Ezeket a cikkeket is ajánljuk neked: