Közzétéve Gáspár Attila | 2016-01-11

Nem szükséges aggódni, nem olyan rémisztő ez a hír, mint elsőre gondolhatnánk!

A JIRA7 kiadása talán az eddigi legnagyobb változás a termék életében. Az Atlassian bejelentette, hogy a JIRA ezentúl 3 különböző termékként folytatódik az egyes célcsoportok igényeire fókuszálva

  • JIRA Core, az üzleti folyamatokat kezelő csapatok számára
  • JIRA Software, az agilis csaptoknak
  • JIRA Service Desk, az ügyféltámogatást végzők számára

GYIK

Összegyűjtöttünk néhány hasznos információt ezzel az igen jelentős változással kapcsolatban, valamint összeszedtük, hogy milyen előnyöket jelent ez az új irány az ügyfelek számára.

Jelenlegi JIRA termékek alapértelmezés szerint JIRA Software-re újíthatóak meg

Amennyiben JIRA Core vagy JIRA Service Desk-re szeretne frissíteni, akkor az Atlassian közreműködése szükséges. Lépjen velünk kapcsolatba, és készséggel segítünk a hosszabbítási eljárást gördülékenyen megvalósítani.

Az egyes termékek szerepe a piacon

A JIRA Core az a termék, mely leginkább hasonlít az eddigi "tiszta" JIRA alkalmazáshoz, ellenben egyre inkább az üzleti folyamatokat kezelő csapatok pl. HR, pénzügy, beszerzés igényeire fókuszál majd.

A JIRA Software a korábbi JIRA és JIRA Agile kombinációja egyetlen termékben, és megoldást jelent egy agilis csapat összes jellemző igényére.

A JIRA Service Desk a korábbi JIRA és JIRA Service Desk kiegészítő kombinációja, egy új köntösbe öltöztetve, mely kielégíti egy ügyféltámogatással foglalkozó csapat legfontosabb igényeit.

Részletesebb információ az alábbi link segítségével érhető el az Atlassian dokumentációs rendszerében: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_product-changes

A JIRA6 termékkulcs frissítése JIRA7-re

A folyamat nem bonyolult. Az Atlassian közzétett egy nagyon részletes felhasználói leírást arról, milyen lépései vannak egy termékkulcs cserének. A dokumentáció itt érhető el: https://confluence.atlassian.com/migration/jira-7/server_jira+agile+jsd_license-changes

Specializált termékek az eltérő igényekkel rendelkező csapatok kiszolgálására

Az agilis csapatoknak, üzleti folyamatokkal foglalkozó vagy terméktámogatást nyújtó csapatoknak teljesen eltérő funkció igényeik lehetnek egy JIRA-val kapcsolatban. Az Atlassian éppen ezért hozott létre 3 különböző fejlesztői csapatot, akiknek feladata ezen eltérő elvárásoknak való megfelelés.

Mindhárom verziója a JIRA-nak különböző alapértelmezett munkafolyamatokkal, feladat-, és projekt típusokkal valamint eltérő felhasználói felülettel érkezik.

Még az is előfordulhat, hogy kevesebbe kerül a JIRA hosszabbítása!

Mostantól a 3 különböző termék, 3 különböző felhasználói szinttel vásárolható meg.

Képzeljük el az alábbi szituációt: A csapat 20 fejlesztőből, és 15 további munkatársból áll, akik az üzleti folyamatokat kezelik. Korábban ehhez egy 50 felhasználós JIRA-ra volt szükség, melyhez egy JIRA felhasználó számával azonos létszámban, azaz 50 felhasználóig terjedő korláttal kellett JIRA Agile kiegészítőt vásárolni. Ezentúl elegendő 25 felhasználóra JIRA Core és 25 felhasználóra JIRA Software termékkulcsot vásárolni. Szóval megspóroltuk 25 felhasználónyi JIRA Software termékkulcs árát!

Sőt, még a kiegészítők árai is csökkenhetnek!

A kiegészítők felhasználói korlátjának a 3 JIRA termék közül a legmagasabb felhasználó számmal rendelkezővel kell megegyeznie, azaz ha egy 25 felhasználós JIRA Software és egy 50 felhasználós JIRA Core áll rendelkezésre, akkor nem szükséges 100 felhasználós kiegészítőt vásárolni, hanem csak elég 50-es!

Lépjen velünk kapcsolatba - állunk rendelkezésre

Amennyiben további kérdés merülne fel, melyre nem találta meg a választ, lépjen velünk kapcsolatba, és igyekszünk mihamarabb segítségére lenni.

Ezeket a cikkeket is ajánljuk neked: