Atlassian bevezetés előtt több nehézségbe is lehet ütközni. Az egyik az, hogy nem tudni, hogy mégis ki fogja a Te projektedet kezelni. Nagyon fontosnak találjuk, hogy mielőtt megkeresnétek minket, már legyen egy összképetek arról, hogy kikkel fogtok együtt dolgozni. Ebből az okból elindítottuk az Atlassian tanácsadóinkkal interjúsorozatunkat.

Medvey Tamás nem csupán Atlassian tanácsadással foglalkozik, hanem az eseményeink szervezésében is részt vesz. Az előző META-INF Atlassian Day és számos Magyar Atlassian Meetup főszervezője, aki szabadidejében szeret barátokkal találkozni, családját meglátogatni Makón.

Medvey Tamás a 6. META-INF Atlassian Day-en

Hol hallottál először az Atlassian termékekről?

Attilától [Gáspár Attila, META-INF társügyvezető - A szerk.] :) Korábban is dolgoztunk együtt, még nem META-INF-es színekben, és egy belső tudásbázis kialakításán munkálkodtunk. Akkor dobta be a Confluence-t ötletként.

Mi vezetett Téged ide?

Egy videókonferenciával foglalkozó cégnél kezdtem gyakornokként, utána az állami szférába kerültem. Itt leginkább különböző EU-s pályázatokkal, honlapokkal és rendezvényekkel foglalkoztam. Attilát, mint említettem, ismertem korábbról, és ő hívott tanácsadónak a META-INF-hez. Mintha olvastunk volna egymás gondolataiban, mert pont ekkor szerettem volna megkeresni őt ezzel kapcsolatban. Megcsináltam a próbafeladatot, és itt vagyunk. :)

Melyik a kedvenc Atlassian tulajdonságod?

A Confluence kollaborációs lehetőségei a kedvenceim. Sok időt lehet ezzel spórolni!

Mit szeretsz abban, hogy Atlassian tanácsadó vagy?

Az ügyfelek változatos problémákkal keresnek meg bennünket. Nagyon izgalmas látni, ahogy megtaláljuk együtt a megoldásokat.

Mi volt eddig a legizgalmasabb kihívásod?

A legizgalmasabb pillanatom az volt, amikor életem első ajánlatát küldtem ki Atlassian tanácsadóként.

Ha egy új ügyféllel találkozol, akkor mi szokott az első kérdésed lenni?

Az, hogy tegezhetem-e!

Komolyabbra fordítva a szót, megkérem az ügyfelet, hogy foglalja össze, hogy melyek a legfájóbb pontok a jelenlegi rendszerben. Utána elkezdünk gondolkozni, hogy mik azok a Conluence, Jira megoldások, amelyekkel gyorsan lehet sikereket elérni. Így az ügyfelek láthatják, hogy halad a munka, és utána van időnk a komolyabb problémákra időt szánni, hogy felelős döntéseket hozzunk.

Az elmúlt évek alapján, szerinted mi a legfontosabb tulajdonsága egy tanácsadónak?

Az alaposság elengedhetetlen. Egyrészt néha éles rendszerben dolgozunk, így hibalehetőség nincs. Fontos, hogy átlássuk, hogy egy-egy konfiguráció változtatása, milyen hatással lesz az egészre. Másrészt az ügyfelektől is a megfelelő kérdéseket meg kell tudni kérdezni, és több szempontból végigjárni az adott problémát. Az összes lehetséges felhasználó szempontjából végig kell gondolni a megoldást, ez alaposságot igényel szintén.

Van esetleg amit nem kérdeztem meg, de szeretted volna?

Óvodában kocka volt a jelem. ;)

Medvey Tamás a 6. META-INF Atlassian Day-en

Ezeket a cikkeket is ajánljuk neked: