HEROSZ Állatmenhely – Jira, Confluence Success Story

Published:
Updated:
HEROSZ Állatmenhely – Jira, Confluence Success Story

This post was last updated more than 1 year ago. Some content may be out of date.

Az 1 részünk neked projektekről

Cégünk minden évben legalább 1 non-profit szervezetnek teljesen ingyen bevezeti az Atlassian hatékonyságnövelő megoldásait, mivel csatlakoztunk a Pledge 1% mozgalomhoz, melynek az Atlassian az egyik alapítótagja. Az 1 részünk neked programra bármelyik, magyarországi telephellyel rendelkező non-profit szervezet pályázhat, amely megfelel az Atlassian "Community License Request" feltételeinek. Mi azt vállaljuk, hogy segítünk a non-profit licensz pályázat elkészítésében, bevezetjük a közösen kiválasztott és egyeztetett megoldásokat, betanítjuk a kollégákat a rendszer használatára és kezelésére, valamint a bevezetés után pedig még 3 hónapig támogatjuk a használatot és segítünk minden felmerülő kérdésben. Az általunk vállalt munkamennyiség összesen 100 óra projektre, amibe azért elég sok minden belefér...

HEROSZ Állatotthon, az Atlassian bevezetés előtt

2018-ban több pályázó közül választottuk ki végül a HEROSZ - Székesfehérvári Állatotthont, hogy az Atlassian termékek és appjainak bevezetésével növeljük a hatékonyságukat, és elősegítsük a szervezetet abban, hogy a sok papírmunka helyett inkább az állatokra tudják fordítani azt az időt, amelyet a Jira és a Confluence segítségével megspórolnak.

A HEROSZ-tól két lelkes csapattag volt az összekötőnk, Andi és Zsolt, közülük Zsolt már rendelkezett korábbról némi Jira tapasztalattal, úgyhogy mondhatni, már kész tervvel találtuk magunkat szemben, amikor elkezdtük felmérni az igényeket, és beszélni a megvalósításról. Az alapvető cél az volt, hogy segítsük a menhely dolgozóit és önkénteseit, megkönnyítsük a mindennapjaikat. Hosszú évek óta kitartóan dolgoznak az állatokért, időt és pénzt nem spórolva, mert ha segítségre szoruló állatokról van szó, az nem számít. Az önkéntesek segítségével már rengeteg fejlesztést sikerült véghezvinni a menhelyen, de az adminisztrációs munka automatizálása, digitalizálása olyan akadály volt, amelyet még nem tudtak megoldani, mivel eddig nem volt olyan dedikált, eltökélt, szakmai tudással rendelkező csapat, aki végigvitte volna velük ezt a folyamatot a kezdetektől egészen a végéig. Nagyon vágytak erre, mert a szűkös erőforrások miatt fenntarthatatlan volt a papír alapú munka. A proakivitásuk és motivációjuk rengeteget segített a közös munkában és emberileg is jó érzéssekkel gazdagodott a META-INF csapata az Atlassian eszköztárának bevezetése során.

A kiindulási pont az volt, hogy minden adminisztráció papíron törtét, szinte mindenhol duplán, illetve esetenként triplán. A papír alapú adminisztráció nagy hátránya, hogy nehéz a visszakeresés, a statisztikák, beszámolók készítése. Így a kelleténél sokkal több időt emészt fel, amit amúgy az állatokra és a beérkező vendégekre tudnák fordítani. A cél az átfogó erőforrás újratervezés keretében azt volt, hogy modernizáljuk a meglévő rendszert és digitalizájuk, automatizáljuk a folyamatokat, minimálisra csökkentve a dolgozók adminisztrációs terheit. Első körben a fehérvári menhely 7 alkalmazottját, és körülbelül 20 önkéntesét vontuk be a rendszerbe. Hosszútávú célnak azt tűztük ki, hogy az országban található mind a hat HEROSZ menhely bekerüljön a rendszerbe, ami nagyjából 20 alkalmazottat és 70-100 önkéntest jelent. Mivel hosszútávon gondolkodtunk, egyből 100 useres Jira Software és Confluence licenszeket igényeltünk erre a célra az Atlassiantól. Ők ugye csak az aktív felhasználói lennének a rendszernek, az egész projekt hatása azonban ennél jóval kiterjedtebb. Közvetve mindenkit érintene, aki bármilyen szinten kapcsolatba kerül valamelyik HEROSZ menhellyel, legyen az állatot örökbeadó, vagy akár örökbefogadó. Mivel sokkal hatékonyabbá válik a kommunikáció azáltal, hogy azonnal rákereshető állatok vannak a menhelyen, sokkal gyorsabban ki lehet elégíteni az igényeket is. Országos szinten pedig akár menhelyek között is lehet majd keresni, ezzel elősegítve minél több állat gazdára találását. 2017-ben kb. 6000 ember fordult meg csak a fehérvári HEROSZ menhelyen.

A projekt

A megvalósítási terv nem volt túl bonyolult, Atlassian Jira Software boardok segítségével álmodták meg az állatok kezelését, ahol a kártyák használatával jól látható, hogy milyen állat (issue type) éppen milyen státuszban van, milyen nemű, mikor született, és melyik kennelben található. A board mögött egy egyszerű, "minden státuszból minden státuszba el lehet jutni" jellegű workflow áll, természetesen némi korlátozással: ha már nincs értelme státuszt váltani (mert például örökbefogadták, vagy elhullott az állat), akkor ne is lehessen. A részletesebb nézetben ennél több információt is lehet látni az állatokról, elég sok custom fieldet kellett beállítani, hogy lefedjünk minden igényt, de a Jiraban ez nem jelent gondot. Ahogy természetesen az sem, ha a különböző állatokhoz más és más custom fileldek kellenek, ezeket screen sémákkal probléma nélkül tudtuk kezelni. A boardon alkalmaztunk még quick filtereket arra az esetre, ha például az egyik vagy másik állatfajra, vagy a bekerülés módjára szeretnénk leszűrni. Illetve beépítettünk swimlaneket is arra az esetre, hogyha valamelyik állat fontos oltása épp a lejárathoz közelít, és azt frissíteni kell, ilyenkor ezek az érintett állatok a board tetejére kerülnek egy adott swimlanebe, attól függően, hogy melyik oltásfajtáról van szó. Ez különösen fontos volt, hogy valami figyelemfelhívás legyen erre, nehogy elfelejtődjenek a határidők, és ezt tűnt a legegyszerűbb megoldásnak.

Voltak persze kicsit fejtörősebb feladatok is... Például meg kellett oldani issue szinten, hogy a GDPR és egyéb szabályozások miatt személyes adatokat ne láthasson mindenki, így ezeket a mezőket el kellett rejteni. Ehhez végül a Secure Fields for Jira appot hívtuk segítségül. Volt még olyan igény is, hogy a pontos és hibamentes adminisztráció érdekében adott állatokhoz úgy tudjanak kennelszámot rendelni a menhely dolgozói, hogy azok milyen fajtájú állatok, és azon belül is épp milyen státuszba kerülnek be. Ez azért volt fontos, mert ha például karanténba kell tenni egy kutyust, akkor a kennelszám listájából ne lehessen még csak véletlenül se egy nyúlketrecet kiválasztani. Ehhez némi scriptelés, és a ScriptRunner Behaviours funkciója kellett, meg természetesen egy lelkes, scriptelni tudó és szerető META-INF-es kolléga (kösz Karesz!), és máris megvolt a megoldás.

Fontos volt, hogy valahogy adminisztráljuk az utolsó sétáltatás időpontját is, ami önmagában még nem is nehéz, de azt is biztosítani kellett, hogy ezt a mezőt az önkéntesek is tudják szerkeszteni, akik egyébként semmi mást nem tudnak módosítani az állattal kapcsolatos adatokban. Ezt végül egy semmilyen státuszhoz nem tartozó, "saját farkába harapó" transition segítségével oldottuk meg, amely mindig látható gombot eredményez, amit az önkéntesek is meg tudnak nyomni. Ennek hatására a felugró screenen pedig beírhatják a megfelelő dátumot a mezőbe. A korrekt működéshez szükséges volt még az is, hogy a többi transitionre rakjunk egy-egy conditiont, hogy 'Önkéntes' szerepkörben lévő felhasználó azokat ne tudja nyomkodni, csak ezt az egyet, ami a sétáltatásról szól. Nem esett még szó a különböző szerződésekről, dokumentumokról, amelyeket befogadáskor, illetve örökbeadáskor kell kitöltenie a menhelynek.

Ezekből kaptunk egy-egy mintát, azok alapján pedig létrehoztunk a Confluence-ben mindegyikből egy-egy templatet, ahol természetesen a kitöltendő változók helyét "variables" használatával jeleztük, így segítve a könnyebb kitöltést. Plusz segítségként még a Jira makrót is hadrendbe állítottuk, amely adott issueból a szerződésekbe szükséges adatokat kigyűjti nekünk egy oldalra, így könnyebb bemásolni a megfelelő helyekre, mint a Jira issuet babrálni a szükséges információk beszerzéséhez. Reméljük, hogy az általunk összerakott rendszer hozza majd azt a pluszt, amelyet a menhely csapata elvár tőle, valóban időt spórol nekik, és megkönnyíti a mindennapjaikat. Ha ezáltal már néhány állattal többet tudnak megmenteni, már megérte!

A képzés a csapatok számára munka közben, tapasztalatszerzéssel párosítva történt. A projektmenedzsment elsajátítása így a legéletszerűbb és hatékonyabb.

Folyamatok Jira és Confluence előtt és most

Ahhoz, hogy valóban jól be tudjuk mutatni a Jira használatával beállt fejlődést az állatotthon életében, bemutatunk egy hétköznapi folyamatot, hogy milyen volt a j.e. (Jira előtt) és j.u. (Jira után) korban. A kiválasztott és lentebb bemutatott folyamat az lett, amikor egy állat beérkezik az állatotthonba, egészen addig, amíg örökbe nem fogadják.

Hogy működött korábban?

1. Két példányos átvételi szerződést készítünk (pdf kinyomtatás, kézzel kitöltés), amely tartalmazza:

  • a behozó adatait
  • a tulajdonos adatait, ha ismert és eltér a behozótól
  • az állat ismert adatait
  • a megtalálás körülményeit/leadás okát
  • aláírásokat, személyi ig. számokat
  • dátumot

2. Az átvételi szerződésről a dolgozó átvezeti az adatokat több különböző helyre:

  • az adatok két nyilvántartó könyvbe kerülnek az adatvédelem miatt, így van olyan adat, melyet kétszer kell rögzíteni (dátum, állat egyes adatai)
  • megtörténik az állat kennelbeosztása (ezt hetente többször kell javítani a telepvezető gépen)
  • megtörténik az állat létszámbavétele
  • ha egy személy több állatot hoz, akkor minden adatot többször kell a nyilvántartó könyvekbe bevinni

3. A nyilvántartó könyvekből a telepvezető számítógépre viszi az adatok egy részét (Excel táblákba)

4. Amíg az állat nálunk van, addig is vannak dokumentációs és adminisztrációs teendők:

  • az állattal kapcsolatos változásokat rögzítjük a könyvekben
  • a későbbi állategészségügyi adatokat dátummal rögzítjük, ezeket a havi statisztikai lapon is külön vezetjük, kitöltjük az oltási könyvet, melyet örökbefogadáskor a gazda megkap
  • külön naplót vezetünk:
  • a betegkezelésekről
  • a műtétekről

5. Az állat kiadásakor a két nyilvántartó könyv adatai alapján készül el a kétpéldányos kiadási szerződés (pdf kinyomtatás, kézzel kitöltés)

6. A kiadási szerződés alapján a telepvezető felviszi az ilyenkor rögzítendő adatokat számítógépre (excel táblákba)

7. A kiadási szerződés másolata alapján a chipezett állatok adatait az állatorvos rögzíti a PetVetData rendszerben
.

Mi a helyzet a bevezetést követően?

Az új rendszer által leegyszerűsödött az adminisztráció, időt takarítottunk meg, melyet az állatokra fordíthatunk.

  • Mostantól nem kell kétszer, vagy többször rögzíteni az adatokat, a telepvezető valós időben látja és menedzseli a változásokat.
  • A szerződések kitöltése nem kézzel, hanem gépen történik, mely figyelmeztet a kötelező mezőkre, nem lesz kimaradó adat, így nő a pontosság.
  • A kennelbeosztás sokkal egyszerűbb, csak egy mezőértéket kell állítani, ráadásul adott státuszba átmenetkor csak adott kennelek közül lehet választani, kizárva a hibázást, és így a többletmunkát.
  • Ha több állatot hoz be valaki, nem kell többszörösen minden adatot felvinni, tudunk másolni, klónozni már létező adatlapot.
  • Számítógépen rögzítjük a változásokat, melyek így bármikor könnyen visszakövethetőek, könnyen kinyerhetők az adatok. Lehetővé vált a statisztikák könnyed elkészítése.
  • Nagyon nehéz feladat az oltások, féreghajtások elvégzésének, ismétlésének nyomonkövetése, a rendszer itt is jelentős segítségnek bizonyult, jobban oda tudunk figyelni az állatok egészségére.
  • Megszűnt a kétszeres papír alapú naplózás, leegyszerűsödött az utánkövetés, bármilyen változás, fontos információ könnyen visszakereshető.
  • Az állatorvos azonnal látja a változásokat és másolás segítségével tudja rögzíteni az adatokat, nem kell kézzel lemásolnia a kiadási szerződést, így ez is jóval egyszerűbb és gyorsabb lett.

Összességében azt lehet mondani, hogy már rövidtávon is, de hosszútávon mindenképp felgyorsulnak az adminisztrációs folyamataink, könnyebben tudjuk kezelni az állatokat, pontosabban tudjuk hogy melyikükkel épp mi történik, vagy mi történt korábban, illetve az örökbeadáskor is nagy segítség, hogy sokkal könnyebben tudunk szűrni különböző tulajdonságokra, mint eddig.

"Épp tegnap meséltem az egyik önkéntesünknek, hogy már el sem tudom képzelni hogy dolgozhattunk a Jira nélkül. A taggyűlésre öröm volt elkészíteni a beszámolót a statisztikák, diagramok segítségével."

Author

Ákos Orosz
DevOps engineer

Author

Patrick Bakos
Test automation engineer

Author

Gabriella Keserű
Atlassian Consultant

Author

Zalán Balhási
Presales Engineer

Author

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Author

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Author

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Author

Zoltán Szentesi
Agile Coach

Author

Beatriz Biscaia
Content Marketing Specialist at Xray

Author

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Author

Danut Manda
Co-founder & CEO at StonikByte

Author

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Author

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Author

John David Adler
Atlassian Consultant

Author

Csomós László
Senior Engineering Manager, GSBS Atlassian Team

Author

Tibor Mozsik
Head of Marketing

Author

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Author

Julia Skoursky
Refine

Author

Claudia Kecskés
Senior Marketing Specialist

Author

Ármin Kubik
Backoffice team leader

Author

Csaba Geiszt
Software Engineer

Author

Amadea Kecskés D.
Sales Development Representative

Author

Endre Tuboly
Atlassian Consultant

Author

Bogi Pilinger
Backoffice Trainee

Author

Richárd Hevesi
Software Engineer

Author

Anna Nagyné Széles
Atlassian Consultant

Author

Lorena Santana Somogyi
Sales Development Representative

Author

Richárd Konráth
Atlassian Consultant

Author

József Porohnavec
Atlassian Consultant

Author

Péter Orosz
Software Engineer

Author

Alex Nita
Solution engineer - Atlassian

Author

Dósa Zoltán
Agile Coach

Author

Dr. Gábor Manhertz
Vincotech Hungária Kft. - IT Development Team Leader

Author

Christiaan Joubert
Marketing Specialist

Author

Jack Graves
Founder - Capable

Author

Andrea Nikolics
HR manager

Author

Anna Odrynska
Chief Strategy Officer and Co-owner of Alpha Serve

Author

Phill Fox
Principal Customer Success Advocate at Adaptavist

Author

Faith Nyamande
Senior Product Marketing Manager, Appfire

Author

Dr. Varga Balázs
Ügyvéd

Author

Hannes Obweger
Co Founder and Co-CEO at JXL

Author

Gergely Vásárecki
Atlassian Advisor at Bee Wise

Author

Gergely Fehér
Director, SwS Operations and Delivery

Author

Gergely Nyaka
Foreign Business Manager

Author

Zoltán Nagy
ITIL Master

Author

Bence Kovács
Licencing Associate

Author

Alexandra Terék
Support Engineer

Author

Eszter Ernszt-Galamb
Marketing specialist

Author

Tímea Kalán
Senior Controller

Author

Gábor Kozma
Test Automation Engineer

Author

Szotyi
Head of Security

Author

László Csekő
Software Engineer

Author

Bobek
Team Happiness Manager

Author

Annie
Emotional Support Specialist

Author

Márk Szabó
Head of DevOps

Author

Tibor Gyulay
Organizational developer, Trainer, Coach

Author

Emich Szabolcs
Agile coach and Trainer

Author

Warren Da Costa
Senior Product Manager for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Jaime Capitel
Content Creator

Author

Marta Pastor
Product Owner

Author

Marczisovszky Dániel
Atlassian consultant and application developer

Author

Berentey Zsolt
Founder and Front-end Technologies Director

Author

Katelyne Merza
Marketing Manager

Author

Karina Silvia
UX/UI Specialist

Author

Joshua Brock
Author & Technical Writer

Author

Britta Neugebauer
Marketing Manager

Author

Wojciech Andryszek
Content Specialist

Author

Reece Lander
Tech Lead for ScriptRunner for Jira on-premise

Author

Morgan Folson
Product Manager of Custom Charts

Author

Dylan Lindsay
Senior Product Manager

Author

Dea Spiljaric
Product Marketing Manager

Author

Alexandra Szebellédi
HR specialist

Author

Cécile Sablayrolles
Content Manager

Author

Mara Neumann
Marketing Manager

Author

Klaida Sulko
Product Marketing Specialist

Author

Tea Susnjar
Content Writer

Author

Patrick Cartier
Technical writer for Seibert Media

Author

Federico Baronti
Partner Manager

Author

Preston Dube
Marketing Manager

Author

Kamil Beer

Author

Raj Sehmi
Customer Success Manager

Author

Umer Sohail
Product Marketing

Author

Bálint István Berente
Software Engineer

Author

Dr. Zsuzsa Sebestyén
Licencing Associate

Author

Gergely Szikszai
Software Engineer

Author

András Gede
Support Engineer

Author

Levente Nagy
Software Engineer

Author

Dávid Treszler
Video Production Specialist

Author

István Attila Nagy
Software Engineer

Author

Zsuzsa Gábri
Office Manager and Training Associate

Author

Károly Békési
Atlassian Consultant

Author

István Florencio Ascarza
Customer Success Specialist

Author

Andrea Rákosfalvy
Customer Success Specialist

Author

Anna Csapó
Manual Tester

Author

Imre Madarász
Customer Success Specialist

Author

László Sziács
Head of Consulting

Author

Tamás Kiss
Consulting Team Lead

Author

Dániel Szotyori
Customer Support Team Lead & Product Owner

Author

Róbert Szabó
Consulting Team Lead

Author

Fruzsina Sipka
Marketing & UX Design

Social Share Buttons

HEROSZ Állatmenhely – Jira, Confluence Success Story

Megjelent:
Frissítve:
HEROSZ Állatmenhely – Jira, Confluence Success Story

Ez a bejegyzés több mint 1 éve frissült utoljára, a tartalom bizonyos elemei elavultak lehetnek.

Az 1 részünk neked projektekről

Cégünk minden évben legalább 1 non-profit szervezetnek teljesen ingyen bevezeti az Atlassian hatékonyságnövelő megoldásait, mivel csatlakoztunk a Pledge 1% mozgalomhoz, melynek az Atlassian az egyik alapítótagja. Az 1 részünk neked programra bármelyik, magyarországi telephellyel rendelkező non-profit szervezet pályázhat, amely megfelel az Atlassian "Community License Request" feltételeinek. Mi azt vállaljuk, hogy segítünk a non-profit licensz pályázat elkészítésében, bevezetjük a közösen kiválasztott és egyeztetett megoldásokat, betanítjuk a kollégákat a rendszer használatára és kezelésére, valamint a bevezetés után pedig még 3 hónapig támogatjuk a használatot és segítünk minden felmerülő kérdésben. Az általunk vállalt munkamennyiség összesen 100 óra projektre, amibe azért elég sok minden belefér...

HEROSZ Állatotthon, az Atlassian bevezetés előtt

2018-ban több pályázó közül választottuk ki végül a HEROSZ - Székesfehérvári Állatotthont, hogy az Atlassian termékek és appjainak bevezetésével növeljük a hatékonyságukat, és elősegítsük a szervezetet abban, hogy a sok papírmunka helyett inkább az állatokra tudják fordítani azt az időt, amelyet a Jira és a Confluence segítségével megspórolnak.

A HEROSZ-tól két lelkes csapattag volt az összekötőnk, Andi és Zsolt, közülük Zsolt már rendelkezett korábbról némi Jira tapasztalattal, úgyhogy mondhatni, már kész tervvel találtuk magunkat szemben, amikor elkezdtük felmérni az igényeket, és beszélni a megvalósításról. Az alapvető cél az volt, hogy segítsük a menhely dolgozóit és önkénteseit, megkönnyítsük a mindennapjaikat. Hosszú évek óta kitartóan dolgoznak az állatokért, időt és pénzt nem spórolva, mert ha segítségre szoruló állatokról van szó, az nem számít. Az önkéntesek segítségével már rengeteg fejlesztést sikerült véghezvinni a menhelyen, de az adminisztrációs munka automatizálása, digitalizálása olyan akadály volt, amelyet még nem tudtak megoldani, mivel eddig nem volt olyan dedikált, eltökélt, szakmai tudással rendelkező csapat, aki végigvitte volna velük ezt a folyamatot a kezdetektől egészen a végéig. Nagyon vágytak erre, mert a szűkös erőforrások miatt fenntarthatatlan volt a papír alapú munka. A proakivitásuk és motivációjuk rengeteget segített a közös munkában és emberileg is jó érzéssekkel gazdagodott a META-INF csapata az Atlassian eszköztárának bevezetése során.

A kiindulási pont az volt, hogy minden adminisztráció papíron törtét, szinte mindenhol duplán, illetve esetenként triplán. A papír alapú adminisztráció nagy hátránya, hogy nehéz a visszakeresés, a statisztikák, beszámolók készítése. Így a kelleténél sokkal több időt emészt fel, amit amúgy az állatokra és a beérkező vendégekre tudnák fordítani. A cél az átfogó erőforrás újratervezés keretében azt volt, hogy modernizáljuk a meglévő rendszert és digitalizájuk, automatizáljuk a folyamatokat, minimálisra csökkentve a dolgozók adminisztrációs terheit. Első körben a fehérvári menhely 7 alkalmazottját, és körülbelül 20 önkéntesét vontuk be a rendszerbe. Hosszútávú célnak azt tűztük ki, hogy az országban található mind a hat HEROSZ menhely bekerüljön a rendszerbe, ami nagyjából 20 alkalmazottat és 70-100 önkéntest jelent. Mivel hosszútávon gondolkodtunk, egyből 100 useres Jira Software és Confluence licenszeket igényeltünk erre a célra az Atlassiantól. Ők ugye csak az aktív felhasználói lennének a rendszernek, az egész projekt hatása azonban ennél jóval kiterjedtebb. Közvetve mindenkit érintene, aki bármilyen szinten kapcsolatba kerül valamelyik HEROSZ menhellyel, legyen az állatot örökbeadó, vagy akár örökbefogadó. Mivel sokkal hatékonyabbá válik a kommunikáció azáltal, hogy azonnal rákereshető állatok vannak a menhelyen, sokkal gyorsabban ki lehet elégíteni az igényeket is. Országos szinten pedig akár menhelyek között is lehet majd keresni, ezzel elősegítve minél több állat gazdára találását. 2017-ben kb. 6000 ember fordult meg csak a fehérvári HEROSZ menhelyen.

A projekt

A megvalósítási terv nem volt túl bonyolult, Atlassian Jira Software boardok segítségével álmodták meg az állatok kezelését, ahol a kártyák használatával jól látható, hogy milyen állat (issue type) éppen milyen státuszban van, milyen nemű, mikor született, és melyik kennelben található. A board mögött egy egyszerű, "minden státuszból minden státuszba el lehet jutni" jellegű workflow áll, természetesen némi korlátozással: ha már nincs értelme státuszt váltani (mert például örökbefogadták, vagy elhullott az állat), akkor ne is lehessen. A részletesebb nézetben ennél több információt is lehet látni az állatokról, elég sok custom fieldet kellett beállítani, hogy lefedjünk minden igényt, de a Jiraban ez nem jelent gondot. Ahogy természetesen az sem, ha a különböző állatokhoz más és más custom fileldek kellenek, ezeket screen sémákkal probléma nélkül tudtuk kezelni. A boardon alkalmaztunk még quick filtereket arra az esetre, ha például az egyik vagy másik állatfajra, vagy a bekerülés módjára szeretnénk leszűrni. Illetve beépítettünk swimlaneket is arra az esetre, hogyha valamelyik állat fontos oltása épp a lejárathoz közelít, és azt frissíteni kell, ilyenkor ezek az érintett állatok a board tetejére kerülnek egy adott swimlanebe, attól függően, hogy melyik oltásfajtáról van szó. Ez különösen fontos volt, hogy valami figyelemfelhívás legyen erre, nehogy elfelejtődjenek a határidők, és ezt tűnt a legegyszerűbb megoldásnak.

Voltak persze kicsit fejtörősebb feladatok is... Például meg kellett oldani issue szinten, hogy a GDPR és egyéb szabályozások miatt személyes adatokat ne láthasson mindenki, így ezeket a mezőket el kellett rejteni. Ehhez végül a Secure Fields for Jira appot hívtuk segítségül. Volt még olyan igény is, hogy a pontos és hibamentes adminisztráció érdekében adott állatokhoz úgy tudjanak kennelszámot rendelni a menhely dolgozói, hogy azok milyen fajtájú állatok, és azon belül is épp milyen státuszba kerülnek be. Ez azért volt fontos, mert ha például karanténba kell tenni egy kutyust, akkor a kennelszám listájából ne lehessen még csak véletlenül se egy nyúlketrecet kiválasztani. Ehhez némi scriptelés, és a ScriptRunner Behaviours funkciója kellett, meg természetesen egy lelkes, scriptelni tudó és szerető META-INF-es kolléga (kösz Karesz!), és máris megvolt a megoldás.

Fontos volt, hogy valahogy adminisztráljuk az utolsó sétáltatás időpontját is, ami önmagában még nem is nehéz, de azt is biztosítani kellett, hogy ezt a mezőt az önkéntesek is tudják szerkeszteni, akik egyébként semmi mást nem tudnak módosítani az állattal kapcsolatos adatokban. Ezt végül egy semmilyen státuszhoz nem tartozó, "saját farkába harapó" transition segítségével oldottuk meg, amely mindig látható gombot eredményez, amit az önkéntesek is meg tudnak nyomni. Ennek hatására a felugró screenen pedig beírhatják a megfelelő dátumot a mezőbe. A korrekt működéshez szükséges volt még az is, hogy a többi transitionre rakjunk egy-egy conditiont, hogy 'Önkéntes' szerepkörben lévő felhasználó azokat ne tudja nyomkodni, csak ezt az egyet, ami a sétáltatásról szól. Nem esett még szó a különböző szerződésekről, dokumentumokról, amelyeket befogadáskor, illetve örökbeadáskor kell kitöltenie a menhelynek.

Ezekből kaptunk egy-egy mintát, azok alapján pedig létrehoztunk a Confluence-ben mindegyikből egy-egy templatet, ahol természetesen a kitöltendő változók helyét "variables" használatával jeleztük, így segítve a könnyebb kitöltést. Plusz segítségként még a Jira makrót is hadrendbe állítottuk, amely adott issueból a szerződésekbe szükséges adatokat kigyűjti nekünk egy oldalra, így könnyebb bemásolni a megfelelő helyekre, mint a Jira issuet babrálni a szükséges információk beszerzéséhez. Reméljük, hogy az általunk összerakott rendszer hozza majd azt a pluszt, amelyet a menhely csapata elvár tőle, valóban időt spórol nekik, és megkönnyíti a mindennapjaikat. Ha ezáltal már néhány állattal többet tudnak megmenteni, már megérte!

A képzés a csapatok számára munka közben, tapasztalatszerzéssel párosítva történt. A projektmenedzsment elsajátítása így a legéletszerűbb és hatékonyabb.

Folyamatok Jira és Confluence előtt és most

Ahhoz, hogy valóban jól be tudjuk mutatni a Jira használatával beállt fejlődést az állatotthon életében, bemutatunk egy hétköznapi folyamatot, hogy milyen volt a j.e. (Jira előtt) és j.u. (Jira után) korban. A kiválasztott és lentebb bemutatott folyamat az lett, amikor egy állat beérkezik az állatotthonba, egészen addig, amíg örökbe nem fogadják.

Hogy működött korábban?

1. Két példányos átvételi szerződést készítünk (pdf kinyomtatás, kézzel kitöltés), amely tartalmazza:

  • a behozó adatait
  • a tulajdonos adatait, ha ismert és eltér a behozótól
  • az állat ismert adatait
  • a megtalálás körülményeit/leadás okát
  • aláírásokat, személyi ig. számokat
  • dátumot

2. Az átvételi szerződésről a dolgozó átvezeti az adatokat több különböző helyre:

  • az adatok két nyilvántartó könyvbe kerülnek az adatvédelem miatt, így van olyan adat, melyet kétszer kell rögzíteni (dátum, állat egyes adatai)
  • megtörténik az állat kennelbeosztása (ezt hetente többször kell javítani a telepvezető gépen)
  • megtörténik az állat létszámbavétele
  • ha egy személy több állatot hoz, akkor minden adatot többször kell a nyilvántartó könyvekbe bevinni

3. A nyilvántartó könyvekből a telepvezető számítógépre viszi az adatok egy részét (Excel táblákba)

4. Amíg az állat nálunk van, addig is vannak dokumentációs és adminisztrációs teendők:

  • az állattal kapcsolatos változásokat rögzítjük a könyvekben
  • a későbbi állategészségügyi adatokat dátummal rögzítjük, ezeket a havi statisztikai lapon is külön vezetjük, kitöltjük az oltási könyvet, melyet örökbefogadáskor a gazda megkap
  • külön naplót vezetünk:
  • a betegkezelésekről
  • a műtétekről

5. Az állat kiadásakor a két nyilvántartó könyv adatai alapján készül el a kétpéldányos kiadási szerződés (pdf kinyomtatás, kézzel kitöltés)

6. A kiadási szerződés alapján a telepvezető felviszi az ilyenkor rögzítendő adatokat számítógépre (excel táblákba)

7. A kiadási szerződés másolata alapján a chipezett állatok adatait az állatorvos rögzíti a PetVetData rendszerben
.

Mi a helyzet a bevezetést követően?

Az új rendszer által leegyszerűsödött az adminisztráció, időt takarítottunk meg, melyet az állatokra fordíthatunk.

  • Mostantól nem kell kétszer, vagy többször rögzíteni az adatokat, a telepvezető valós időben látja és menedzseli a változásokat.
  • A szerződések kitöltése nem kézzel, hanem gépen történik, mely figyelmeztet a kötelező mezőkre, nem lesz kimaradó adat, így nő a pontosság.
  • A kennelbeosztás sokkal egyszerűbb, csak egy mezőértéket kell állítani, ráadásul adott státuszba átmenetkor csak adott kennelek közül lehet választani, kizárva a hibázást, és így a többletmunkát.
  • Ha több állatot hoz be valaki, nem kell többszörösen minden adatot felvinni, tudunk másolni, klónozni már létező adatlapot.
  • Számítógépen rögzítjük a változásokat, melyek így bármikor könnyen visszakövethetőek, könnyen kinyerhetők az adatok. Lehetővé vált a statisztikák könnyed elkészítése.
  • Nagyon nehéz feladat az oltások, féreghajtások elvégzésének, ismétlésének nyomonkövetése, a rendszer itt is jelentős segítségnek bizonyult, jobban oda tudunk figyelni az állatok egészségére.
  • Megszűnt a kétszeres papír alapú naplózás, leegyszerűsödött az utánkövetés, bármilyen változás, fontos információ könnyen visszakereshető.
  • Az állatorvos azonnal látja a változásokat és másolás segítségével tudja rögzíteni az adatokat, nem kell kézzel lemásolnia a kiadási szerződést, így ez is jóval egyszerűbb és gyorsabb lett.

Összességében azt lehet mondani, hogy már rövidtávon is, de hosszútávon mindenképp felgyorsulnak az adminisztrációs folyamataink, könnyebben tudjuk kezelni az állatokat, pontosabban tudjuk hogy melyikükkel épp mi történik, vagy mi történt korábban, illetve az örökbeadáskor is nagy segítség, hogy sokkal könnyebben tudunk szűrni különböző tulajdonságokra, mint eddig.

"Épp tegnap meséltem az egyik önkéntesünknek, hogy már el sem tudom képzelni hogy dolgozhattunk a Jira nélkül. A taggyűlésre öröm volt elkészíteni a beszámolót a statisztikák, diagramok segítségével."

Gyakran ismételt kérdések

No items found.

Szerző

Orosz Ákos
DevOps mérnök

Szerző

Bakos Patrick
Test automation engineer

Szerző

Keserű Gabriella
Atlassian tanácsadó

Szerző

Balhási Zalán
Presales Engineer

Szerző

Thorsten Letschert
Product Marketing Manager at Decadis

Szerző

Gizem Gökçe
Atlassian Apps Manager at OBSS

Szerző

Evita Legzdiņa
Marketing Manager at eazyBI

Szerző

Szentesi Zoltán
agilis tréner

Szerző

Content Marketing Specialist at Xray

Szerző

Jay Prakash
Senior Product Marketing Manager at Upscale

Szerző

Danut Manda

Szerző

Richard Birks
Senior Product Marketing Manager at ScriptRunner

Szerző

Yuri Kudyn
Co-founder of Release Management Apps and Journy.io

Szerző

Adler John David
Atlassian tanácsadó

Szerző

Csomós László
Senior Engineering Manager

Szerző

Mozsik Tibor
Marketingvezető

Szerző

Velizar Borisov
Atlassian Community Leader

Szerző

Julia Skoursky
Refine

Szerző

Kecskés Claudia

Szerző

Kubik Ármin
Backoffice csoportvezető

Szerző

Geiszt Csaba
Szoftverfejlesztő

Szerző

Kecskés D. Amadea
Sales Development Representative

Szerző

Tuboly Endre

Szerző

Pilinger Bogi

Szerző

Hevesi Richárd

Szerző

Nagyné Széles Anna
Atlassian tanácsadó

Szerző

Santana Somogyi Lorena

Szerző

Konráth Richárd
Atlassian tanácsadó

Szerző

Porohnavec József
Atlassian tanácsadó

Szerző

Orosz Péter
szoftverfejlesztő

Szerző

Szerző

Dósa Zoltán

Szerző

Dr. Manhertz Gábor

Szerző

Szerző

Graves

Szerző

Nikolics Andrea

Szerző

Anna Odrynska

Szerző

Pill Fox

Szerző

Faith Nyamande

Szerző

Dr. Varga Balázs

Szerző

Hannes Obweger

Szerző

Vásárecki Gergely

Szerző

Fehér Gergely

Szerző

Nyaka Gergely

Szerző

Nagy Zoltán

Szerző

Kovács Bence

Szerző

Terék Alexandra

Szerző

Ernszt-Galamb Eszter

Szerző

Kalán Tímea

Szerző

Kozma Gábor

Szerző

Szotyi

Szerző

Csekő László

Szerző

Bobek

Szerző

Annie

Szerző

Szabó Márk

Szerző

Gyulay Tibor

Szerző

Szerző

Warren Da Costa

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Szerző

Umer Sohail

Szerző

Berente Bálint István

Szerző

Dr. Sebestyén Zsuzsa

Szerző

Szikszai Gergely

Szerző

Gede András

Szerző

Nagy Levente

Szerző

Treszler Dávid

Szerző

Nagy István Attila

Szerző

Gábri Zsuzsa

Szerző

Békési Károly
Atlassian tanácsadó

Szerző

Ascarza István Florencio

Szerző

Rákosfalvy Andrea

Szerző

Csapó Anna

Szerző

Madarász Imre

Szerző

Sziács László

Szerző

Kiss Tamás

Szerző

Szotyori Dániel

Szerző

Szabó Róbert

Szerző

Sipka Fruzsina

Megosztás